نحوه رسیدگی به گزارش تخلفات انتخاباتی در استان تهران

رییس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر رسیدگی به گزارش تخلفات انتخاباتی در پایتخت گفت: موارد مطروحه بررسی و بازرس ویژه اعزام می شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید عباس جوهری عصر جمعه و در حاشیه ستاد انتخابات استان تهران، در تشریح و ارزیابی برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در پایتخت اظهار کرد: با یاری خداوند شاهد بودیم که امروز از ساعت پنج صبح فرآیند تحویل صندوق‌ها انجام و فرمانداران، هیأت‌های اجرایی و نظارت از ساعت شش صبح کارشان را شروع کردند و فرآیند اخذ آرا با حضور پربرکت مقام معظم رهبری رأس ساعت هشت آغاز شد.

جوهری با بیان اینکه در استان تهران هم در دور اول و هم در دور دوم هیچ صندوقی نداشتیم که کارش را با تأخیر آغاز کند، گفت: از این لحاظ شاهد برگزاری یک انتخابات تراز بودیم.

وی با اشاره به حضور پررنگ مردم شریف و بصیر استان تهران پای صندوق‌های رأی عنوان کرد: این حضور نسبت به هفته قبل کاملاً مشهود است و پیش بینی می‌شود در ساعات آتی هم همین فضا را داشته باشیم.

رئیس ستادانتخابات استان تهران بیان کرد: شهروندان و هم استانی‌های عزیز در صورت مشاهده تخلف و هر گونه کم و کاستی می‌توانند مراتب را به شماره ۴۵۵۰۰ که مربوط به ستاد بازرسی استان است اطلاع دهند، تا بلافاصله موضوعات مورد بررسی قرار بگیرد.

معاون استاندار تهران با اشاره به اطلاعیه‌های صادر شده از سوی ستاد انتخابات اظهار کرد: به استناد ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری خرید و فروش آرا، تهدید یا تطمیع و رأی دادن با شناسنامه جعلی از مواردی است که از سوی قانونگذار پیش بینی شده و جرم محسوب می‌شوند و هیأت‌های اجرایی و نظارت موظف هستند در صورت دریافت گزارش در این خصوص مرتکبین را به مراجع قضائی تحویل دهند.

جوهری افزود: تصویر برداری از آرا و نشر آن در فضای مجازی نیز بر اساس ماده ۱۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری که به مخفی بودن رأی اشاره دارد، ممنوع می‌باشد که لازم است رأی دهندگان نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: به استناد تبصره ۵ که به حضور نمایندگان نامزدها اشاره دارد، قانون پیش بینی کرده که نماینده نامزدها می‌توانند ضمن حضور در شعب، نظارت مستقیم بر فرآیند انتخابات داشته باشند، همچنین اشاره شده که نمایندگان نامزدها حق تبلیغ له یا علیه هیچیک از نامزدها یا دخالت در کار هیئت‌های اخذ رأی بازرسان و ناظران شورای نگهبان را ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رأی اخراج می‌شوند، لذا از نماینده نامزدها می‌خواهیم هر تخلفی را مشاهده کردند به بازرسان حاضر در شعب اعلام و نکات ارجاع شود که مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در خصوص وضعیت اعلام تخلفات احتمالی در استان گفت: تاکنون پیام‌هایی داشتیم که به مجموعه بازرسی ارجاع و مورد رسیدگی قرار گرفته و بازرس ویژه اعزام شده است.

جوهری در پایان از مردم خواست؛ در صورت تمایل و قصد شرکت در انتخابات هر چه زودتر در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و این کار را به ساعات پایانی شب محول نکنند تا شاهد حماسه سیاسی مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =