اعلام جزئیات انتقال استادان در ساماندهی دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزیر علوم از جزئیات انتقال استادان در ساماندهی دانشگاه‌های طرح آمایش آموزش عالی خبر داد.

روح‌الله رازینی معاون آموزشی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه این وزارتخانه برای استادان دانشگاه‌هایی که در طرح آمایش آموزش عالی ادغام می‌شوند، اظهار کرد: دانشگاه‌های ساماندهی شده در طرح آمایش آموزش عالی تنوع حوزه دارند. به همین دلیل، نمی‌توان بخشنامه واحدی برای همه این دانشگاه‌ها تدوین کرد. سیاست وزارت علوم این است که هر مورد به صورت جداگانه بررسی و تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم به صورت موردی و اقتضایی مسائل استادانی که موسسات محل خدمتشان ادغام شده است را بررسی کنیم. یعنی اگر واحدی با واحد دیگری ادغام یا محدود می‌شود، به گونه‌ای که منافع استادان تامین شود، اقدام کنیم. در این راستا، برای جابه‌جایی یا انتقال استادان سیاست‌های تشویقی اتخاذ شده است. بر اساس این سیاست‌ها دانشگاه‌هایی که در طرح آمایش ساماندهی خواهند شد، اعمال خواهد شد. این سیاست‌ها شامل اعطای پایه‌های تشویقی برای استادان است. به طوری که استادان بتوانند بر اساس مطلوبیت خودشان جایابی کنند.

رازینی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌هایی که این استادان را جذب کنند هم تسهیلات دریافت می‌کنند. برای مثال ظرفیت جذب این دانشگاه‌ها افزایش خواهد یافت. این موضوع با بخشنامه واحد قابل مدیریت نیست و نمی‌توان استادان را مجبور به جابه‌جایی کرد. باید اقتضائات استادی که سال‌ها در یک شهر و دانشگاه برنامه‌ریزی شغلی و زندگی داشته است، در نظرگرفته شود. به همین دلیل، جلسات به صورت مورد برگزار می‌شود و برای جابه‌جایی اعضای هیئت علمی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: در برخی واحدها که در دستور کار برای آمایش آموزش عالی قرار دارند، جلسات برگزار شده است. البته تاکنون ادغام هیچ واحدی به صورت عملیاتی انجام نشده است. در برخی حوزه‌ها مذاکراتی انجام شده که بر اساس تعداد اعضای هئیت علمی، رتبه اعضای هیئت علمی، میزان فاصله استادان تا بازنشستگی و فاصله دانشگاه‌ها با هم تعیین تکلیف انجام شود. البته پیشنهادات مسئولان زیرنظام‌ها در اولویت قرار دارد.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم این ساماندهی با کار کارشناسی انجام شود که منجر به نارضایتی و آسیب‌ دیدن اعضای هیئت علمی نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =