مکلف به حمایت از رئیس جمهور کشورمان هستیم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه همه موظف هستیم از رئیس جمهور کشورمان حمایت کنیم، گفت: رئیس جمهور از سرمایه رأی مردم در مدیریت کشور و خدمت استفاده کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین کلانتری در آئین اختتامیه سومین جشنواره ملی برهان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و تبریک حماسه برگزاری شکوهمند انتخابات و انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم اظهار داشت: همگان موظف و مکلف هستیم از رئیس جمهور کشورمان حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید:

نامزد ریاست جمهوری باید به جامعه علمی نگاه امیدآفرین داشته باشد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ابراز امیدواری کرد: رئیس جمهور از سرمایه رأی مردم چه آنانی که به وی رأی دادند و چه آنهایی که به وی رأی نداده و یا در انتخابات مشارکت نکرده اند در مدیریت کشور و خدمت به مردم استفاده کنند.

کلانتری خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و بر آن تأکید کردند، باید عدم مشارکت درصدی از مردم که در انتخابات حضور پیدا نکردند، آسیب شناسی شود و در جهت رفع موانع مشارکت اقدام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولین دانشگاه‌ها که از تمام ظرفیت‌های خود جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات استفاده نمودند تشکر نموده و خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه‌ها در ایجاد شور انتخاباتی و جریان سازی آنها در متن جامعه را بسیار حائز اهمیت است که در این زمینه تلاش‌های ارزشمندی صورت گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در دانشگاه‌ها به دانشجویان رعایت عقلانیت، اخلاق و تحمل یکدیگر مکرر توصیه می شود،اما متأسفانه در برخی از سطوح مدیریتی کشور این شاخص ها دیده نمی‌شود و این موضوع می تواند الگوی سطح جامعه قرار گیرد و چه بسا هنجارهای اجتماعی را تحت تأثیر خود قرار دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت گسترش تواضع علمی در اظهار نظرها تأکید کرد و گفت: تواضع کلیدی ترین موضوعی است که باید از کودکی به افراد آموخته شود و در دانشگاه گسترش یابد ولی برخی گمان می‌کنند که خود پایان علم در یک حوزه هستند و یافته های آنان وحی منزل است و در واقع حقیقت بسته‌ای است که فقط در نزد آنان است و می‌توانند دیگران را به مسیر مستقیم هدایت کنند در حالی که دانشگاه باید معیار و محکی باشد برای رشد و گسترش علم در قبال کسانی که خود را پایان علم می‌دانند.

وی ادامه داد: گفت و گو تنها فضایی است که جهت آن در مسیر کشف حقیقت است بنابراین باید به گفتگوها و نجواهای دیگران گوش فرا داد و از آن برای یافتن حقیقت بهره جست.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه واگذاری فعالیت‌های به دانشجویان یکی از رویکردهای معاونت فرهنگی در این دوره بوده است، گفت: هر کجا به دانشجویان اعتماد کردیم و اجرای برنامه‌ها را به آنان محول کردیم، شاهد پویایی، نشاط و مشارکت بیشتر بوده‌ایم و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی از مصادیق بارز آن است.

وی در پایان ضمن تبریک به برگزیدگان، از همه شرکت کنندگان، عوامل اجرایی و هیأت داوران این جشنواره قدردانی نموده و ابراز داشت: این جشنواره بتواند در دوره‌های آتی خود شاهد مشارکت بیشتر و با نشاط تر دانشجویان و دانشگاهیان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =