بیش از ۲۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی استان قزوین آسفالت و بهینه‌سازی شده‌اند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی این استان آسفالت و بهسازی شده است،‌ گفت: در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی در حوزه راه و ایمن‌سازی و همچنین رفع نقاط حادثه‌خیز داشته‌ایم در طی این مدت با استفاده از روش‌های نوین بیش از ۱۲۰ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی بر سطوح راه‌های استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ جواد حق‌لطفی اظهار کرد: استان قزوین، یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی کشور محسوب می‌شود که با قرار گرفتن در کریدور شمال و شمال‌غرب کشور ۱۱ استان را به یکدیگر وصل می‌کند و به‌طور میانگین روزانه یک میلیون خودرو از راه‌های استان قزوین تردد می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۳۷۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای جاده‌ای استان قزوین تردد میکنند و از این حیث قزوین رتبه پنج کشوری را از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲۲۰ کیلومتر راه‌های اصلی این استان آسفالت و بهسازی شده است،‌ افزود: در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی در حوزه راه و ایمن‌سازی و همچنین رفع نقاط حادثه‌خیز داشته‌ایم در طی این مدت با استفاده از روش‌های نوین بیش از ۱۲۰ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی بر سطوح راه‌های استان اجرا شده است.

حق‌لطفی با بیان اینکه رفع نقاط حادثه‌خیز در راه‌های استان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌های سازمان راهداری است، گفت: در استان قزوین با بررسی ۴۰۰۰ کروکی سوانح جاده‌ای، بالغ‌بر ۱۵ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد و در سال ۱۴۰۲ با کمک همکاران ما در اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل هشت نقطه حادثه خیز مرتفع و مقرر شده تا پایان امسال نیز هفت نقطه حادثه‌خیز دیگر اصلاح شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، طرح «کاج» است که به صورت پایلوت کشوری در دیار مینودری به اجرا در می‌آید. در طرح کاج برای ایمن‌سازی راه‌های مواصلاتی با مشارکت معاونت علمی ریاست جمهوری، استانداری قزوین، سازمان راهداری اقدام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در پایان بیان کرد: ۲ آزادراه که نیازمند ایمن‌سازی است، هدف این طرح قرار گرفته که با برآورد ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سه مرحله عملیاتی می‌شود ضمن اینکه فاز اول این طرح با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1236308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =