کارگروه انتخاب کابینه‌ دولت اول محمد خاتمی چه کسانی بودند؟

محمدعلی نجفی در ویدئویی درباره تشکیل تیم مشورتی دولت اول خاتمی برای تعیین کابینه می گوید.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ پس از انتخابات ۱۵ تیر ماه و انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان چهاردهمین رئیس‌جمهور ایران اسلامی، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که به شدت در افکار عمومی مطرح می‌شود فرآیند تشکیل کابینه و انتخاب وزراست.

بیشتر بخوانید؛

«ظریف» رئیس شورای راهبردی انتقال دولت چهاردهم شد

اما این مهم همواره پس از هر انتخاباتی برای دولت‌های مختلف طی این چهل و پنج سال حائز اهمیت بوده است.

در همین رابطه محمدعلی نجفی در خاطرات خود که در گنجینه‌ تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است به فرآیند تشکیل کابینه‌ دولت اول سید محمد خاتمی در سال ۱۳۷۶ می‌پردازد.

وی در ویدئویی که منتشر شده، می گوید: تا نزدیک انتخابات ۲ خرداد، خود آقای خاتمی تیمی حدود ۱۰ نفره را دعوت کرده بودند که شامل آقایان کروبی، موسوی خوئینی ها، بهزاد نبوی، کرباسچی، نوری، دکتر حبیبی، میرحسین موسوی می شد و من هم عضو آن گروه بودم.

نجفی ادامه داد: آقای خاتمی گفتند که انتظار نداشته نباشید که من همه کسانی را که می گویید انتخاب کنم. اما شاید بیش از ۹۰ درصد افرادی که برای پست های مختلف می گویید را تایید کنم، چون عالی ترین مرجعی که می خواهم با آن مشورت کنم، این جمع است.

وی افزود: این جلسات حدود ۳-۴ هفته طول کشید و ما یک لیستی را به آقای خاتمی دادیم که نهایتا هم ایشان کابینه شان را انتخاب کردند. فکر می کنم از بین کسانی که در آن جمع مطرح شد ۲ یا ۳ نفرشان جابجا شده و در انتخاب نهایی انتخاب نشدند.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1236557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =