پیش بینی عبور بیش از ۴ میلیون زائر از مرزهای بین المللی ایران

وزیر کشور در سفر به خوزستان گفت: جلسه مشترکی در بصره  با هدف مرور موضوعاتی از جمله حمل و نقل، انتقال اتوبوس‌های ایرانی در صورت نیاز، نصب سایه بان، آسفالت برخی معابر برگزار شد که امیدواریم به آسان‌تر شدن سفر زائران منجر شود.

به گزارش ایسکانیوز خوزستان، احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران در مرز شلمچه اظهار کرد: باتوجه به اینکه روز گذشته از مرز چذابه بازدید به عمل آمد؛ در خصوص رفت و آمد اتباع خارجی از این مرز گفت‌وگوهایی صورت گرفت، همچنین هماهنگی‌ها و اقداماتی در سطوح خوبی در حال انجام است و امیدواریم به سفر آسان زوار کمک کند.

وزیر کشور ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که امسال تعداد عبور زائران از مرزهای بین المللی ما بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر باشند.

وحیدی بیان کرد: با وزیر کشور عراق از مرزهای غربی، از خسروی تا شلمچه بازدید انجام شد، امروز نیز از امکانات مرز در خاک عراق بازدید کردیم و جاده مناسبی از شلمچه به بصره احداث شده است، وزیر کشور عراق نیز دستور احداث برخی نیازمندی‌های این مسیر از جمله سایه‌بان را دادند.

وی افزود: جلسه مشترکی در بصره با هدف مرور موضوعاتی از جمله حمل و نقل، انتقال اتوبوس‌های ایرانی در صورت نیاز، نصب سایه‌بان، آسفالت برخی معابر برگزار شد، عبور و مرور ساده و روان از مرز نیز مورد بحث قرار گرفت.

وحیدی در خصوص اضافه شدن خط دریایی از بندر خرمشهر برای تردد زائران، گفت: این امکان بوجود آماده است اما باید بررسی شود، چرا که ممکن است هزینه اضافه برای زوار ایجاد کند، اگر هزینه زیادی برای زوار ایجاد نکند خط دریایی نیز برقرار می‌شود، به هر حال این مسأله بستگی به ارزان سازی رفت و آمد برای زوار دارد که طرف عراقی آمادگی خود را اعلام کرده است.

وزیر کشور در خصوص تعداد زائران امسال، گفت: سال گذشته با احتساب اتباع خارجی، نزدیک به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مرزهای کشور عبور کردند، نمی‌توان امسال دقیق پیش بینی کرد اما قاعدتاً ممکن است شبیه سال گذشته باشد.

خبرنگار: نسیم الوانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1236569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =