مبلغان، سربازان خط مقدم جهاد تبیین هستند

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ضمن خبر دادن از اعزام ۱۳۰۰ مبلغ از اصفهان به سراسر کشور در ایام ماه محرم امسال، مبلغان دینی را سربازان خط مقدم جهاد تبیین خواند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های ایسکانیوز از اصفهان، فرا رسیدن ایام محرم و تجمع عاشقان مکتب حسینی علیه‌السلام در هیئات و دسته‌های سوگواری در سرتاسر ایران، فرصتی است تا خادمان اهل‌البیت علیهم‌السلام با انجام تبلیغات دینی، شعور و شور عاشورایی را درآمیخته و به قوام‌یافتگی فرهنگ دینی در میان آحاد جامعه یاری رسانند.

خط مقدم جهاد تبیین

در همین راستا عبدالرسول احمدیان رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در طول تاریخ و تأکید بر این‌ نکته که مبلغان دینی سربازان خط مقدم جهاد تبیین هستند، بیان کرد: تبیینی که حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و امام سجاد علیه‌السلام از قیام عاشورا داشتند، باعث شد که نام و یاد امام حسین علیه‌السلام تا به امروز زنده بماند.

احمدیان افزود: تداوم راهی که پیامبران الهی و ائمه اطهار علیهم‌السلام در زمینه تبیین و تبلیغ آغاز کردند، امروز وظیفه همه ماست. در حال حاضر یکی از مهم‌ترین عرصه‌های تبلیغ، جهاد تبیین و امیدآفرینی می‌باشد که توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

عبدالرسول احمدیان

مدرسه عاشورا

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به برنامه‌های این نهاد در زمینه تبلیغات دینی در ایام محرم امسال، اظهار داشت: برای آمادگی هرچه بیش‌تر مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های تبلیغی در ایام ماه محرم، سلسله جلسات آموزشی محرم با عنوان مدرسه عاشورا برنامه‌ریزی و برگزار شده است.

وی ادامه داد: اعزام مبلغان به صورت فردی و گروهی در دو سطح عمومی و تخصصی به سراسر کشور انجام شده و مبلغان در مکان‌های تبلیغی خود مستقر شده و به مدت ۱۲ روز فعالیت‌های تبلیغی خواهند داشت.

مبلغان دینی

نیازسنجی تبلیغی

عبدالرسول احمدیان با تأکید بر برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده پیش از اجرای این طرح بر اساس ذائقه و نیاز مخاطبان مختلف، در پایان گفت: تدوین نیازسنجی تبلیغی کمک می‌کند تا فرآیند تبلیغ در مناطق مختلف بر اساس ظرفیت محل و تخصص و توان گروه‌های تبلیغی و مبلغان انجام شود تا بهترین بازدهی و اثرگذاری را برای مخاطبان داشته باشد.

شایان ذکر است دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان از سال ۱۳۶۹ در کنار حوزه علمیه کهن و دیرپای اصفهان تأسیس شد و «معاونت فرهنگ و تبلیغ» این دفتر ضمن بهره‌مندی از ظرفیت منحصربه‌فردِ بیش از سه هزار نفر از طلاب و فضای مبلغ حوزه علمیه اصفهان، نقش به‌سزایی را ظرف سال‌های اخیر در فرهنگ‌سازی دینی ایفا کرده است.

انتهای خبر/

کد خبر: 1236672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =