ایران جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیا + فیلم

سخنگوی سازمان مدیریت بحران وزارت کشور با اشاره به اینکه ایران جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیاست گفت: معمولا سیلاب اولین عامل خسارت است.

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران وزارت کشور در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز گفت: کشور ما با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد و قرار گرفتن روی گسل، تنوعی از مخاطرات طبیعی را تجربه می‌کند. این حوادث بالقوه توان خسارت زدن به سکونتگاه‌های شهری رو روستایی را دارند. کشور ما جزو ۱۰ کشور با مخاطرات بالاست.

بیشتر بخوانید

سیل و بلایای طبیعی سالانه ۵ میلیارد دلار به کشور خسارت می‌زند / ضعف و کمبود بودجه در حوزه پیشگیری

وی افزود: حوادث طبیعی براساس آمار سالانه به طور میانگین پنج میلیارد دلار به کشور خسارت می‌زنند. از بعد از انقلاب و با توجه به جنگ تحمیلی که داشتیم، تجربه خوبی به دست آوردیم که در بحران‌ها چطور عمل کنیم.

ظفری عنوان کرد: عمده خسارت‌هایی که کشور در حوادث متحمل می‌شود، خسارت‌های مادی هستند. در سال‌های مختلف عوامل اصلی که خسارت به بار می‌آورند، متفاوت هستند اما معمولا سیلاب اولین عامل خسارت است. در خصوص فضای زیرساختی عمدتا بیشترین خسارت‌ها مربوط به بخش کشاورزی و زیرساختی به ویژه راه‌ها است. در سیل اسفند سیستان و بلوچستان از چهار هزار میلیارد خسارتی که به استان وارد شد، ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد مربوط به راه‌ها است. بخش بعدی خسارت به باغ‌ها و کشاورزی بود.

فیلم کامل این گفت‌و گو را اینجا ببینید:

کد خبر: 1236691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =