گروگانگیری در پوشش شرکت هرمی مبل‌سازی

تحقیقات جنایی برای دستگیری گروگانگیران افغان که هموطنان خود را به شیوه شرکت‌های هرمی در حبس نگه می‌داشتند، آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زمانی این پرونده در دادسرای جنایی تهران مطرح شد که جوان افغانستانی با طرح شکایتی از گروگانگیری خود و آزادی پس از پرداخت سه هزار دلار خبر داد.

بیشتر بخوانید:

قتل عجیب پدر به دلیل پاسخ منفی به خواستگار

او وقتی پرونده‌اش به شعبه اول دادیاری جنایی دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد و مقابل دادیار روحانی‌زاده نشست، گفت: من در اصفهان کار می‌کردم.

یکی از دوستانم که او هم افغان است به من زنگ زد و گفت به تهران بیایم تا مبل‌سازی یاد بگیرم. او گفت شرکتی که آموزش می‌دهد، همه آنهایی که کار را خوب یاد گرفته باشند به خارج می‌فرستد، اما آنها در تهران من را گروگان گرفتند.

به گفته شاکی، او به یک هرمی پا گذاشته و گروگان گرفته شده بود و سه هزار دلار داد تا آزاد شود. در اظهارات شاکی مشخص شد در تهران آموزش مبل‌سازی در کار نبود بلکه کارگران را در شمال تهران حبس کرده بودند و غیر از شاکی افراد دیگری هم در آنجا گروگان بودند.

البته گروگانگیران این فرایند را عضوگیری می‌نامیدند و افراد را تا پرداخت مبلغ دو ماه در حبس نگه می‌داشتند.

شاکی پرونده در مورد نحوه آزادی خود گفت: علاوه بر اینکه ۳ هزار دلار را دادم، پسرعمویم را دعوت کردم و وقتی او آمد، خودم را آزاد کردند و وقتی بیرون آمدم فوری شکایت مطرح کردم.

پس از تشکیل پرونده و بررسی اولیه ماموران وارد خانه مورد نظر شدند و سه گروگانی را که آنجا بودند، آزاد کردند اما هفت گروگانگیر متواری شدند و تحقیقات پلیس برای دستگیری این مجرمان افغان ادامه دارد.
منبع: سایت جنایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1236747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =