هشدار سفیر ایران در ارمنستان به آمریکا

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان به آمریکا هشدار داد که در روابط ایران و ارمنستان دخالت نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سبحانی در بخشی از مصاحبه با رادیو آزادی ارمنستان گفت: ما به تصمیم ایروان برای توسعه روابط خارجی خود احترام می گذاریم؛ ولی اینکه عده‌ای بخواهند به بهانه دموکراسی و اصلاحات در روابط ارمنستان با ایران دخالت کنند، آن را مختل کنند و بر افکار عمومی تاثیر بگذارند، ما مخالف هستیم. ما نمی‌خواهیم در ارمنستان چنان فضایی ایجاد شود که آنها بتوانند دروغ‌هایی علیه ما مطرح کنند.

وی در ادامه افزود: اخیرا هیئتی از آمریکا به ایروان آمده بود و رئیس این هیئت در مجلس ملی ارمنستان سخنرانی کرد. وی اظهارات نادرستی درباره ایران مطرح کرد و گفت که ایران می خواهد دموکراسی را در ارمنستان تضعیف کند؛ این یعنی چه؟

دیپلمات جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: دموکراسی مطرح شده از سوی آمریکا به این معنی است که هر کس منافع آنها را تأمین کند دموکرات است و هر کس که منافع آنها را تامین نکند، می گویند در آنجا دموکراسی تضعیف شده است. مردم ارمنستان، مردم فهمیده‌ای هستند و همسایگان خود را می‌شناسند. ایران همواره مایه امید و تکیه گاه آنان بوده است. مرز ایران و ارمنستان مرز زندگی است. این حرفها نشان می دهد که آنها از نگاه مثبت مردم ارمنستان نسبت به ایران ناراحت هستند.

بیشتر بخوانید

مخالف هرگونه تغییر در مرزهای بین‌المللی هستیم

سبحانی در ادامه تاکید کرد: بعضی از آمریکایی‌ها یا در خواب به سر می‌برند و یا پنبه در گوش خود گذاشته‌اند. طالبان، القاعده و داعش را آمریکا به وجود آورد؛ اینها تا چه اندازه در مفهوم دموکراسی جای دارند؟ بیش از ۴۰ هزار نفر در غزه کشته شده اند؛ آنها کور هستند؛ نمی بینند؟ کر هستند؛ نمی شنوند؟

سفیر ایران در ایروان تصریح کرد: پیام من این است که در روابط ایران و ارمنستان دخالت نکنند، ما سنگ های کف رودخانه هستیم و شما کف روی آب؛ در این رودخانه کف روی آب از بین می رود و سنگ بجا می ماند. ما اینجا هستیم و می خواهیم در اینجا زندگی کنیم.

وی اضافه کرد: دموکراسی مورد نظر آمریکا، مرگبارترین صادرات آمریکا بوده است. از زمان جنگ جهانی دوم آمریکا به دنبال سرنگونی بیش از ۵۰ دولت خارجی بوده است که اکثر آنها به صورت دموکراتیک انتخاب شده بودند؛ آشکارا در انتخابات دموکراتیک ۳۰ کشور دخالت کرده و دست به ترور بیش از ۵۰ رهبر خارجی زده است.

سبحانی در پایان عنوان کرد: وقتی پای منافع در کار باشد، «عمو سام» حتی با متحدین خودش هم تعارف ندارد. در قضیه اوکراین و بحران انرژی اروپا دیدیم که چگونه انرژی را به قیمت گزاف به اروپایی‌ها فروخت. تنها جایی که آمریکا دخالت نکرده داخل خود آمریکا بوده، چون آمریکا در آنجا سفارت ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =