ثبت سه اثر طبیعی قزوین در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از ثبت ۲درخت چنار و یک درخت گردوی کهنسال منطقه الموت در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ علیرضا خزائلی با اشاره به ثبت سه اثر طبیعی قزوین در فهرست آثار ملی، اظهار کرد: یکی از پرونده‌ها مربوط به ۲ درخت چنار کهنسال با عنوان «چنار امامزاده» و «چنار مسجد» روستای «صایین‌کلایه» در الموت‌شرقی است که از جایگاه و احترام ویژه‌ای در فرهنگ عامه و نزد مردم منطقه برخوردار بوده و بیش از ۳۵۰ سال قدمت دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین در ادامه بیان کرد: پرونده دیگر مربوط به یک درخت گردوی کهنسال با قدمت بیش از ۴۰۰ سال در روستای «اندج» است که داخل بافت روستا و در ملک شخصی واقع شده که با رضایت مالک و حفظ حقوق مالکانه به‌ ثبت رسید.

بنا بر اعلام روابط عمومی، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، خزائلی با بیان اینکه هر گونه دخل و تصرف در عرصه و حریم این آثار و اقدامی که منجر به تخریب اثر گردد ممنوع است، خاطرنشان کرد: با ثبت این سه اثر، مجموع آثار ثبتی طبیعی در استان به ۶۸ اثر و مجموع کل آثار ثبتی به ۱۵۱۹ اثر رسید.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1237112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =