تاج: استقلال و پرسپولیس باید پیگیر وضعیت ورزشگاه آزادی باشند

رئیس فدراسیون فوتبال توضیحاتی را درخصوص روند آماده سازی ورزشگاه آزادی ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مهدی تاج درمورد جلسه امروز ستاد آماده‌سازی ورزشگاه آزادی برای بازی‌های تیم ملی، استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا، اظهار داشت: این ستاد باید هر روز در ورزشگاه آزادی تشکیل شود. شاید ضرورتی نداشته باشد هر روز اینجا حضور داشته باشیم اما لازم است این ستاد تشکیل شود. روز گذشته در بازدید از ورزشگاه آزادی جا خوردم. همه قسمت‌ها را دیدم.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: این ورزشگاه قدیمی است و باید برای بازسازی آن هزینه شود. یک بار لودر بردند و قسمت‌هایی را تخریب کردند. روز گذشته نیز لودر آوردند و این اتفاق افتاد. خوشبختانه امنیت سکوها تامین شده که مهمترین کار ورزشگاه بود. در این ستاد باید از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، باشگاه‌ها و شرکت توسعه حضور داشته باشند. اساس کار برای باشگاه‌ها است.

وی افزود: استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنند و باید جلسه می‌گذاشتند و پیگیر وضعیت ورزشگاه می‌شدند. AFC درخواست معرفی ورزشگاه محل میزبانی را کرده است. اگر ورزشگاه تأیید شد که بازی برگزار می‌شود اما اگر نشد، ورزشگاه دیگری را معرفی می‌کنیم. باید دست به دست هم بدهیم تا کارها انجام شوند. ستاد فعلی باید تا روز مسابقه تشکیل شود. همه باید بیایند، اقدامات انجام شده را ببینند و بررسی کنند. استقلال و پرسپولیس نیز باید دخیل باشند چون بهره‌بردار هستند. اگر بودجه ندارند ورزشگاه را بازسازی کنند یا هر مشکل دیگری، حداقل در جریان مسائل باشند.

تاج ادامه داد: صحبت‌های مسئول دپارتمان مسابقات بین‌المللی درمورد قوانین جدید درست بود و باعث نگرانی شده است. اساس کار ما انجام امورات ورزشگاه آزادی است اما اگر در هر صورت نشد اولویت باید تشکیل این ستاد برای برگزاری مسابقات باشد. در قسمت‌هایی که ورزشگاه آماده نشده باید دیوار حائل بکشیم. هر چند برای این قسمت‌ها صندلی‌ها خریداری شده است اما اگر دیر رسید باید از قسمت‌های دیگر ورزشگاه استفاده شود. VIP و CIP برای برگزاری بازی‌ها باید آماده باشند. مقاومت سکوها تأمین و صندلی‌ها خریداری شده ولی حداقل باید این دو قسمت را به AFC بدهیم تا میزبانی را داشته باشیم. مسئولان AFC دنبال ظرفیت ورزشگاه نیستند. ظرفیت ورزشگاه هر مقداری باشد قابل قبول است. کسی نگفته حتماً باید 60 تا 80 هزار نفر ظرفیت داشته باشید. ورزشگاه آزادی در حال حاضر این ظرفیت را دارد ولی باید اولویت‌هایی مانند VIP و CIP تأمین شوند تا مانع برگزاری بازی نباشند.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص جرایمی که AFC‌ به خاطر آماده نبودن ورزشگاه محل میزبانی مسابقات در نظر گرفته، گفت: جریمه‌ها سنگین هستند. باشگاه‌ها 300 هزار دلار است. 82 هزار دلار جریمه‌ای که برای سپاهان در نظر گرفتند عدد کمی نبود. علاوه بر جریمه، گرفتن میزبانی هم وجود دارد. اگر تیمی بیاید و نتوانیم بازی را برگزار کنیم، نتیجه 3 بر صفر می‌شود. این مسائل است که باعث شده دور هم جمع شویم.

وی افزود: کارهایی که در ورزشگاه آزادی انجام شده قابل تحسین است. شرکت توسعه یک ورزشگاه را کامل ساخته، صندلی‌ها را عوض کرده و مقاومت سکوها را بالا برده است. اگر زمین عادی وجود داشت شاید راحت‌تر ورزشگاه می‌ساختند.

تاج تصریح کرد: استقلال و پرسپولیس باید فعال باشند. هیچ‌کس حق کار نکردن ندارد. همه باید کار کنیم و به سمتی برویم که این ورزشگاه آماده شود. در مورد سایر ورزشگاه‌ها بعدا صحبت می‌کنیم. فعلاً ورزشگاه آزادی در اولویت است.

تاج گفت: در ورزشگاه آزادی کارهای اصولی و منطقی انجام شده، مقاوم‌سازی‌اش هم خیلی عالی انجام شده است. بحث معماریCIP ،VIP و جایگاه خبرنگاران هم باید تجهیز شوند. نور استادیوم اکنون کافی است. قرار است از ۲ اسکوردبرد استفاده شود. به جز قبلی، یک اسکوربرد جدید هم کار گذاشته می‌شود. ممکن است به هر دلیلی به بازی اول تیم ملی مقابل قرقیزستان نرسد. هرچند در این زمینه تمام تلاش خود را می‌کنیم‌.

وی افزود: اگر نرسید، هم باید برنامه‌ریزی جدیدی برای ورزشگاه‌های جایگزین داشته باشیم. استقلال و پرسپولیس هم باید برنامه‌ریزی کنند. مدیرانشان اکنون در جلسه هستند. آنها هم لیگ برتر و هم لیگ قهرمانان را پیش رو دارند.

تاج ادامه داد: اگر نتوانیم بازی‌ها را به موقع برگزار کنیم، هم ۳۰۰ هزار دلار جریمه می‌شویم و حتی ممکن است مانند بازی کره شمالی و ژاپن ۳ بر صفر بازنده شویم.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم. ارزیابی من از آینده ورزشگاه آزادی خیلی مثبت است. اتفاقات خوبی می‌افتد. باید ورزشگاه تختی را هم جایگزین داشته باشیم. امروز ستادی را با حضور مسئولان سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، تیم ملی و استقلال و پرسپولیس تشکیل می‌دهیم که اعضایش موظف هستند شنبه، یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ۳ جلسه مفصل داشته باشند. باید گزارش کار را به من، وزیر ورزش و مسئولان شرکت توسعه و تجهیز ارائه بدهند.

تاج درمورد حساسیت خود روی تجهیز ورزشگاه آزادی که به تسریع روند بازسازی کمک می‌کند، توضیح داد: ارزیابی خودم مثبت است. احساس می‌کنم ورزشگاه آزادی ممکن است به بازی‌های اول نرسد اما یک کار اصولی در آن انجام می‌شود و سر هم بندی نمی‌کنند تا مردم سال‌ها از آن بهره‌برداری کنند. نمی‌گوییم نمی‌توانیم و نمی‌شود بلکه باید بتوانیم و ان‌شالله کار انجام می‌شود.

کد خبر: 1237268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =