واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر

شهردار تهران در پاسخ به سؤالی درخصوص تهدید برخی از نمایندگان شورای شهر تهران به استعفای دسته جمعی گفت: من در این خصوص صحبت نمی‌کنم. موضع هر کسی را خودش تشخیص می‌دهد اما این کار بسیار نامناسبی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ علیرضا زاکانی در حاشیه بازدید نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های عمرانی سطح شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از صبح امروز همراه نمایندگان استان تهران بودیم و سه پروژه شهر تهران بازدید قرار گفت. پروژه نخست مربوط به آزادراه شهید شوشتری در شرق تهران به طول ۱۶ کیلومتر که از جاده امام رضا(ع) تا شهید یاسینی ادامه دارد، بود.

بیشتر بخوانید:

چمران: درباره برکناری زاکانی از شهرداری تهران تابع قانون هستیم

وی افزود: فاز نخست این پروژه به طول ۹.۲ کیلومتر در سال جاری افتتاح خواهد شد و فاز دوم آن نیز پیگیر مصوبات محیط زیستی آن هستیم که پس از این مرحله آغاز خواهد شد و حدود دو سال به طول می‌انجامد. با بهره‌برداری از این پروژه شرق تهران دارای یک رینگ بزرگراهی خواهد شد که یک‌ونیم درصد کاهش ترافیک در تهران را به همراه دارد.

شهردار تهران ادامه داد: پروژه دوم نیز روددره فرحزاد بود که فاز نخست آن با مساحت ۵۴ هکتار ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، پروژه‌ای که تا سال گذشته هزار نفر معتاد متجاهر در این محدوده حضور داشتند و محیط ناایمن شهری را به وجود آورده بودند، اما امروز به مجموعه تفرجگاهی تبدیل شده که می‌تواند مورد استفاده شهروندان قرار گیرد. پروژه بعدی نیز بازدید از بال غربی بزرگراه یادگار امام از میدان جی تا میدان فتح و ابتدای بلوار بهار است که در دست احداث قرار دارد. در منطقه ۹ این ابرپروژه اجرایی شده و در سال جاری افتتاح خواهد شد. همچنین فاز دوم شهید بروجردی در منطقه ۱۸ تملکات آن انجام شده که در حقیقت در ادامه بزرگراه یادگار امام معادل بزرگراه امام علی(,۹ را در غرب تهران ایجاد خواهد کرد.

زاکانی تاکید کرد: در منطقه ۹، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تملک برای این پروژه داشته‌ایم که یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به تملک خصوصی و مابقی نیز مربوط به تملک املاک متعلق به نهادها بوده که امروز این پروژه‌ها و همچنین سایر مسائل مربوط به شهر تهران با حضور نمایندگان استان تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص تهدید برخی از نمایندگان شورای شهر تهران به استعفای دسته جمعی گفت: من در این خصوص صحبت نمی‌کنم. موضع هر کسی را خودش تشخیص می‌دهد اما این کار بسیار نامناسبی است.

شهردار تهران در مورد تعامل میان شهرداری و شورای شهر تهران نیز گفت: ما با شورا تعامل داشته‌ایم و خواهیم داشت.

در این بازدید حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نوباوه‌وطن، جراره، کوچک‌زاده، یزدی‌خواه، قیصری، ظهره‌وند، کوثری، زهره سادات لاجوردی، مجتبی رحمان‌دوست، حسین صمصامی، رضا تقی‌پور، مالک شریعتی، حمید رسایی، ابراهیم عزیزی، سید مرتضی محمودی، روح‌الله یزدی‌خواه، حسین حق‌وردی، فرهاد بشیری، کامران غضنفری، امیرحسین ثابتی و سمیه رفیعی حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =