هشدار پلیس درباره آثار سوء محصولات قاچاق بر سلامت مردم

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: کالاهای قاچاقی که مرتبط با سلامت افراد هستند قطعا یا تاریخ مصرفشان گذشته و یا استاندارد نیستند که استفاده از آنها می تواند به فرد آسیب برساند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ مهدی افشاری با بیان اینکه پلیس امینت اقتصادی در سال ۹۸ از پلیس آگاهی جدا شد و به عنوان پلیسی مستقل، با جرائم مختلف اقتصادی مانند قاچاق، پولشویی، فرار مالیاتی، زمین خواری، احتکار، اخلال گران نظام ارزی و اقتصادی مبارزه می‌کند، گفت: با توجه به نوع فعالیت ما که مبتنی بر پیش‌بینی، پیشگیری، شناسایی، مقابله و مبارزه با جرائم اقتصادی است یکی از مسائلی که برای ما بسیار مهم است و ضربات زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند؛ موضوع قاچاق کالا است.

بیشتر بخوانید:

تصمیم‌گیری در مورد جمع آوری پل حافظ با نظر پلیس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: این پلیس با همکاری سایر پلیس‌ها فعالیت می کند و در سال جاری ۳۴ درصد افزایش کشفیات نسبت به سال های گذشته را داشتیم. کالاهای قاچاق عموما از طریق خودروهای شوتی وارد پایتخت می‌شود. ما در بازدید از انبارها و بررسی آن، سطح عرضه این کالاها را شناسایی کرده و با مالکان آنها برخورد می‌کنیم.

وی افزود: تمرکز ما امسال روی پرونده های کلان و سازمان یافته قاچاق کالا بود. به عنوان مثال ما کشفی در این حوزه در هفته‌های اخیر داشتیم که بیش از پنج همت ارزش ریالی آن بود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ درباره مرغوبیت کالاهای قاچاق گفت: کالای سلامت محور مستقیما روی سلامت افراد اثر می‌گذارد. قاچاقچیان قطعا فقط به فکر سود خود هستند و به سلامتی افراد توجهی ندارند به همین دلیل کالای بی کیفیت، بدون استاندارد و حتی تاریخ مصرف گذشته وارد کشور می‌کنند که قطعا برای سلامتی ضرر دارند.

افشاری با اشاره به انتقال این کالاهای قاچاق گفت: جابه‌جایی این کالاها شرایط خاصی دارد به عنوان مثال بعضی از آنها باید در یخچال نگهداری شوند، یا در کانتینرهای مخصوص قرارگیرند که قطعا قاچاقچیان چنین شرایطی را رعایت نمی‌کنند و ممکن است به دارو آسیب بزنند.

وی به شهروندان توصیه کرد که به هیچ وجه از کالاهایی که مربوط به سلامتی افراد هستند و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند؛ استفاده نکنند و سلامتی خود را به خطر نیاندازند.

سوءاستفاده از کارت‌های سوخت در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: ما گزارشاتی داشتیم که از کارت سوخت شهروندان سوءاستفاده می‌شود و در همین راستا تحقیقات پلیسی آغاز شد. در بررسی‌ها مشخص شد در یکی از پمپ بنزین‌ها یکی از متصدیان، هنگامی که رانندگان برای سوخت گیری مراجعه می‌کردند به بهانه های مختلف، کارت سوخت افراد را می‌گرفت و تراشه کارت‌ها را خارج می کرد و آنها را با تراشه‌های سوخته یا سیم کارت سوخته جایگزین می‌کرد و اینچنین عنوان می کرد که کارت سوخته و به همین روش کارت سوخت افراد را سرقت می‌کرد و مردم مجبور بودند بنزین آزاد بزنند و مجددا برای کارت سوخت درخواست بدهند.

افشاری گفت: این فرد، بدین روش سوخت افراد را سرقت و برای استان‌های مرزی می‌فرستاد تا به سایر کشورها قاچاق شود. خوشبختانه این فرد شناسایی و دستگیر شد. تعداد شکایت این پرونده ۴۰ نفر بود که به پلیس مراجعه کردند.

انتهای پیام

کد خبر: 1237800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =