تاثیر نوشابه گازدار در بدن فرد بیمار

با فرا رسیدن فصل سرما بهتر است خوراکی هایی که باعث تشدید سرماخوردگی می شوند را بشناسید و از خوردن و آشامیدن آنها بپرهیزید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، برخی افراد طبق باورهای اشتباه تصور میکنند در دوران سرماخوردگی میتوان هر نوع مایعاتی حتی نوشابه های گازدار را برای کمک به هیدارته ماندن بدن مصرف کرد درصورتیکه این مسئله شامل هر نوشیدنی نمیشود و همین نوشابه های گازدار بدلیل اثرات مخربی که در ادامه این بخش به آن اشاره شده است، بدن سرماخورده را دچار مشکل خواهند کرد.

نوشابه‌های گازدار، دشمن سیستم ایمنی

شک نکنید که مصرف زیاد نوشابه ‌های گازدار و شیرین، به ویژه در زمان بیماری، به دلیل تأثیرات منفی بر سیستم ایمنی و دستگاه گوارش، توصیه نمی‌ شود. این نوشیدنی ‌ها سرشار از قند بوده و با کاهش آب بدن، عملکرد طبیعی بدن را مختل می‌ کنند؛ دقیقا همان اتفاقی که نباید در دوران ابتلا به سرماخوردگی و.... در بدن بیافتد.

بیشتر بخوانید:

عامل خطر مهم ابتلا به سرطان خون

از طرفی هم مطالعات نشان داده ‌اند که قند فراوان موجود در نوشابه ‌ها، می‌تواند به سیستم ایمنی بدن آسیب رسانده و توانایی آن را در مبارزه با بیماری ‌ها کاهش دهد. این نوشیدنی‌ها باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه گوارش شده و عوارضی مانند نفخ، دل درد و اسهال را به دنبال خواهند داشت.

متخصصان داخلی، معتقدند که حتی نوشابه ‌های رژیمی هم به دلیل وجود شیرین‌ کننده‌ ها و اصطلاحا قند مصنوعی، مشکلات گوارشی ایجاد می کنند. این شیرین ‌کننده ‌ها به دلیل اندازه مولکولی بزرگ، به سختی توسط بدن تجزیه شده و باعث بروز عوارضی مانند نفخ و دل درد می ‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =