گزینه‌های تصدی وزارت علوم معرفی شدند

عضو کمیته وزارت علوم گفت: بررسی گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت علوم توسط کمیته مورد نظر به پایان رسید و از بین ۱۲۰ گزینه ۱۵ نفر به شورای راهبری دولت چهاردهم معرفی شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا ظریفیان عضو کمیته وزارت علوم شورای راهبری دولت چهاردهم درباره گزینه‌های پیشنهادی وزارت علوم گفت: کار کمیته های انتخاب وزرای دولت چهاردهم تمام شده است و هرکدام از کمیته ها ۱۰ تا ۱۵ نفر را به شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم معرفی می‌کنند، شورای مذکور از ۱۰ تا ۱۵ گزینه پیشنهاد شده، ۳ تا ۵ نفر را با رای محرمانه انتخاب کرده و در اختیار دکتر ظریف به عنوان رییس شورای راهبری دولت چهاردهم می گذارد.

وی ادامه داد: در کمیته انتخاب وزیر علوم نیروهای جوان، دو نفر خانم و همچنین یک نفر از اساتید بزرگوار اهل سنت نیز حضور داشتند.

عضو کمیته وزارت علوم شورای راهبری دولت چهاردهم افزود: امتیازها از ۴۲ شاخص و براساس روش دلفی استخراج شد که شامل صلاحیت عمومی، پاک دستی، شجاعت، صداقت، سوابق مدیریتی، توانایی های کنشگری های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و توان نظریه پردازی و فهم موضوعی می شود.

وی با بیان اینکه وزارت علوم نهاد علم و فناوری بوده و کار ویژه آن فهم علم و فناوری در ایران و جهان است افزود: در کمیته وزارت علوم روزمه ۱۲۰ نفر بررسی شد و از میان این افراد و براساس رتبه هایی که به صورت محرمانه داده شده بود ۱۵ نفر انتخاب شدند همه کمیته ها موظف هستند در میان کاندیداهای خود از زنان، جوانان، اقوام و مذاهب بهره ببرند.

وی در پاسخ به این سوال که در میان ۱۵ گزینه وزارت علوم آیا از زنان، جوانان، اقوام و مذاهب نیز معرفی شده اند گفت بله و افزود: اسامی این افراد به شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم معرفی شده و از میان آنها، شورا ۳ تا ۵ نفر را انتخاب کرده و به رییس جمهور معرفی می کند.

ظریفیان ادامه داد: کار تمام کمیته ها تمام شده و در مسیر شورای راهبری قرار دارد آنجا هم بررسی ها انجام می شود چند بار انتخاب ها پایش می شود. تا وعده رییس جمهور مبنی براینکه وزرا با یک نگاه کارشناسی و معطوف به تخصص آن وزارتخانه و با توجه به جوانان، زنان و اقوام انتخاب شوند، محقق شود.

عضو کمیته وزارت علوم درباره بازه سنی گزینه های معرفی شده گفت: ما درباره نیروهای جوان خود نوعی اهمال ملی داریم، از این جهت که در دوره های مختلف باید به آنها توجه می شد که آمده و در رده های مختلف کارشناسی، اداره کل، معاونت وزارت و بعد وزارت قرار می گرفتند، البته در دوره آقای روحانی در مورد خانم ها ۴۲ نفر معاون وزیر داشتیم.

وی افزود: این تمرین را باید داشته باشیم که با یک نگاه گسترده تر به جوانان نگاه کنیم، در هر وزارتخانه ممکن است متناسب با تخصص آنها بازه سنی افراد ممکن است متفاوت باشد، اما به نظرمی رسد کابینه دکتر پزشکیان به لحاظ بازه سنی شاید میانگین بهتری نسبت به کابینه های قبل داشته باشد.

ظرفیان درباره تعداد اعضای کمیته ها افزود: کمیته ها بسته به گستردگی وزارت خانه ها متفاوت بودند به عنوان مثال کمیته وزارت امور خارجه محدودتر بوده و کمیته وزارت کار به دلیل تخصص های مختلف گسترده تر بوده بنابراین اعضای کمیته ها متفاوت هستند و از ۱۵ تا ۳۰ نفر نیرو دراختیار کمیته ها قرار دارند.

وی افزود: افراد کمیته ها متشکل از کارشناس‌ها، وزرای سابق، معاونان وزیر، در سطوح مدیریت ها از خانم ها، جوانان، سندیکاها، انجمن ها، شورهای صنفی، ترکیب متنوعی داشتند.

ظریفیان تاکید کرد: این کار با مدیریت خوب دکتر ظریف در حال انجام شدن است و بهترین کسی که می تواند درمورد این فرایند، گزارش دقیق ارائه دهد، کسی است که از همه ابعاد آن اطلاع دارد و آن خود دکتر ظریف است که فکر می کنم انشاالله در آینده نزدیک این فرایند را به طور دقیق تر می تواند توضیح دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =