چهارمین جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی برگزار می‌شود/ بهره‌گیری از وب‌اپلیکیشن داوری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: بخشی از داوری جشنواره آواها و نواهای نبوی این دانشگاه به منقبت زیارت جامعه کبیره اختصاص یافته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد واحد بجنورد در خراسان شمالی با اشاره به خلاقیت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری جشنواره های امامت و مهدویت، اظهار کرد: به لطف خداوند، خراسان شمالی جزو اولین دانشگاه‌هایی بود که اولین دوره جشنواره را با نام آواها و نواهای نبوی برگزار کرد و در حال حاضر دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی در خراسان شمالی از اسفند ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده است.

وی افزود: این جشنواره شامل آواهای محلی، مقامی، سنتی، سرود، مداحی، تواشیح، منقبت به صورت فردی و گروهی است که در دسته‌های مبتدی، پیشرفته و با تفکیک جنسیتی داوری می‌شود.

به گفته کاظمی، برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تاکنون پنج جلسه شورای سیاستگذاری برگزار شده و احکام دبیر تخصصی، مسئول دبیرخانه، راهبر سایت، رابط خبری و برخی از اعضای کمیته استانی صادر و ابلاغ شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه پوستر جشنواره طراحی و رونمایی شد، گفت: در واقع این جشنواره پتانسیل های موجود در استان را به فعلیت رسانده و در فرهنگ سازی این مهم در میان دانشجویان، اساتید، هنرمندان، اندیشمندان و همه کسانی که از طریق آواها و نواهای نبوی در صدد زنده نگهداشتن عشق به خداوند و اهل بیت (ع) شور، شعف و انگیزه زیادی ایجاد خواهد کرد که دانشکاه آزاد اسلامی به عنوان یک رسالت دینی و مدهبی طلایه دار آن است.

وی با بیان اینکه از آنجایی که جشنواره آواها و نواهای نبوی بر پایه آواها و مداحی ها است، بخشی از داوری جشنواره به منقبت زیارت جامعه کبیره اختصاص یافته است، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند زیارت جامعه کبیره را به صورت منقبت یا تواشیح اجرا کرده و فیلم خود را ارسال کنند که این یکی از کارهای خوبی است که امسال به محتوای جشنواره غنای بیشتری خواهد داد

کاظمی در خصوص فعالیت و همکاری کانون‌های دانشجویی با دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری این جشنواره متذکر شد: این کانون ها بازوان اصلی مسئولین فرهنگی و اجرایی دانشگاه هستند و همواره یاری رسان ما در اجرای برنامه‌ها بوده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد یادآور شد: امسال نیز در جلساتی که با دبیران کانون‌ها و تشکل های دانشجویی داشته‌ایم، تقسیم وظایف کرده و از دو ماه قبل تیم اجرایی خود را چیده‌ایم چه در امر رسانه، تهیه کلیپ، تولید محتوا، جمع آوری آثار و اطلاع رسانی و چه در امور اجرایی، وظایف دانشجویان فعال را یک به یک مشخص کرده و نقشه راه را نوشته‌ایم.

وی گفت: به لطف خداوند دانشجویان با انگیزه زیادی در میدان وارد شده اند، همچنین، امسال فعالیت های دانش آموزی را نیز بیشتر کرده ایم.

کاظمی با تاکید بر اینکه از تمام ظرفیت رسانه‌ای خود از جمله چاپ و انتشار پوستر و بنر در سطح استان و کشور، تهیه کلیپ و تولید اخبار مرتبط با دبیرخانه و انعکاس آنها در فضای مجازی و رسانه‌های محلی و کشوری برای اطلاع رسانی گسترده بهره می‌بریم، بیان کرد: با ادارات و ارگان‌های همسو و مرتبط برای دسترسی کشوری به هنرمندان و جامعه مداحان، رای زنی کرده‌ایم، افزون بر آن با جمع آوری اشعار از کل کشور و انتخاب آنها توسط تیم تخصصی شامل شاعران و آهنگ سازان و انتشار اشعاری که قابلیت آوانگاری دارند انتظار داریم در زمینه آواهای سنتی افزایش آثار دریافتی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی افزود: در مجموع امیدواریم همانگونه که سال گذشته استان ما رتبه برتر را کسب کرد، امسال نیز بهترین ها اتفاق بیفتد.

وی متذکر شد: نکته مهم و خلاقانه ترین برنامه ما در این جشنواره از سال گذشته وب اپلیکیشن داوری بوده که امسال نیز دریافت اشعار برگزیده از کل کشور، بررسی و انتخاب آنها توسط تیم متخصص با هدف آوانگاری و افزایش آثار صورت می پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =