بلیت اتوبوس اربعین نایاب شد

با وجود اینکه روز گذشته عرضه بلیت اتوبوس اربعین به مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین آغاز شده است، زائران نتوانسته‌اند بلیت بخرند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «از دیروز دنبال خرید بلیت اتوبوس اربعینم، اما نه قیمت بلیت مشخص است و نه جایی عرضه می‌شود.» این را متقاضی سفر زمینی اربعین فاطمه کرامتی می‌گوید.
عرضه بلیت اتوبوس اربعین به مرزهای باشماق، تمرچین و خسروی آغاز شده است، اما خبری از قیمت و شیوه دریافت این بلیت‌ها نیست. حتی در سایت‌های منتخب در این مسیرها بلیتی عرضه نشده است. مدیرکل حمل و نقل راهداری داریوش باقرجوان می‌گوید که «زائران نگران کمبود بلیت اتوبوس نباشند.» این در حالی است که حدود ۷ هزار دستگاه اتوبوس داریم اما برای اربعین ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز است.

بیشتر بخوانید:

آغاز پروازهای ویژه اربعین در روزهای آینده

سال گذشته قیمت بلیت اتوبوس اربعین ۳۰ درصد نسب به اربعین قبل از آن و ۱۲۵ درصد نسبت به ایام عادی افزوده شد؛ به طوری که هزینه بلیت از تهران به مرز خسروی با اتوبوس ۲۵ نفره ۶۳۰ هزار تومان بود.

با وجود آغاز پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین، هنوز قیمت آن مشخص نشده است. کمیته حمل و نقل ستاد اربعین اعلام کرده که «با توجه به خالی بودن یک طرف مسیر اتوبوس، قیمت بلیت ۲ برابر ایام عادی می‌شود.» یعنی بلیت اتوبوس تهران مهران که امروز ۳۱۰ هزار تومان است، در اربعین ۶۲۰ هزار تومان خواهد شد.

کمبود اتوبوس نه تنها در ایام اربعین بلکه در ایام مناسبتی هم نارضایتی زائران را به همراه داشته است؛ به طوری که در عاشورای امسال زائران ساعت‌ها منتظر اتوبوس بودند اما برخی از راننده‌ها بلیت اتوبوس ۴۴ نفره را با قیمت ۲۵ نفره بیش از ۸۰۰ هزار تومان فروختند.

مسئول تعاونی غرب تهران احمد کمالی می‌گوید که «در پایانه‌ها قیمت مصوب نصب می‌شود و زائران می‌توانند بلیت به مرزها را از ۲ هفته قبل از اربعین حضوری خریداری کنند.» در مقابل راننده اتوبوس فرهاد سوری می‌گوید که «اتوبوس‌های خصوصی را دولت قیمت‌گذاری نمی‌کند و در هر زمان که مسافر باشد، صندلی را با قیمتی که بخواهیم عرضه می‌کنیم.»

کارشناسان معتقدند که «در کنار عرضه مناسب بلیت در بازه زمانی اربعین، ساماندهی اتوبوس‌های خصوصی و فعال کردن آن برای زائران با قیمت مصوب باید پیگیری شود.» همچنین در صورتی که اتوبوس به تعداد کافی باشد، «دیگر کسی نمی‌تواند بازار سیاه درست کرده و با قیمت نجومی بلیت بفروشد.»

کد خبر: 1238122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =