نرخ تورم خوراکی‌ها در تیر ماه اعلام شد

مرکز آمار ایران تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور را در تیرماه امسال اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، گزارش مرکز آمار ایران از متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور در تیر ۱۴۰۳ حاکی است: در گروه نان و غلات، اقلام "شیرینی خشک" با ۲.۳ درصد درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

مواد خوراکی مفید برای بیمارانی که درگیری فکری دارند

در این گروه، اقلام "شیرینی خشک" با ۲.۳ درصد و "رشته آش" با ۲.۱ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام "گوشت گوسفند" با ۳.۳ درصد و "گوشت گاو یا گوساله" با ۱.۴ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "مرغ ماشینی" با ۰.۳- درصد میباشد.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۲.۷ درصد و "دوغ پاستوریزه" با ۲.۵ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "تخم مرغ ماشینی" با ۱.۹- درصد و "روغن نباتی جامد" با ۰.۴- درصد میباشد.

در گروه میوه و خشکبار؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۲۷.۷ درصد ،"سیب" با ۲۰.۹ درصد و "هندوانه" با ۱۳.۴ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "هلو" با ۲۳.۵- درصد میباشد.

البته قیمت هلو در تیر ماه در مقایسه با تیرماه سال گذشته ۹۴.۹ درصد افزایش داشته و این محصول رکورددار گرانی در یک سال گذشته است.

در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"هویج فرنگی" با ۲۱.۴ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "بادمجان" با ۱۳.۶- درصد، "پیاز" با ۵.۶- درصد و "سیب زمینی" با ۵.۲- درصد میباشد.

همچنین در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شکر" با ۶.۰ درصد و "قند" با ۵.۹ درصد می‌باشد.

کدام خوراکی‌ها رکود ارزانی و گرانی را در تیر شکستند؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1238349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =