جزئیات تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در قطر

مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» با حضور مقامات کشورها، چهره‌های اسلامی و مردمی عربی امروز-جمعه- پس از اقامه نماز بر پیکر وی در مسجد «محمد بن عبدالوهاب» دوحه در حال برگزاری است و قرار است پس از مراسم تشییع در مقبره‌ای در «لوسیل» به خاک سپرده شود.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ هزاران نمازگزار بعد از نماز جمعه در مسجد مذکور بر پیکر شهید اسماعیل هنیه نماز میت اقامه کردند.

بیشتر بخوانید؛

وداع همسر شهید اسماعیل هنیه با پیکر او

خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد: هیئت‌های رسمی زیادی به نمایندگی از کشورها و نهادها برای شرکت در مراسم تشییع پیکر هنیه وارد دوحه شده‌اند.

وی افزود: از ساعات اولیه امروز هزاران تن از اقلیت‌های فلسطینی، عربی و اسلامی به همراه قطری‌ها برای وداع با هنیه و شرکت در نماز و تشییع پیکرش، در مسجد امام محمد بن عبدالوهاب حضور یافتند.

«محمد رضا عارف»، معاون اول رئیس جمهور ایران نیز در راس هیئتی در مراسم خاکسپاری شهید اسماعیل هنیه در دوحه حضور یافت.

«مراد العضایله»، دبیرکل اخوان المسلمین، «همام سعید»، دبیرکل سابق اخوان المسلمین و «عبدالحمید ذنیبات»، رئیس مجلس شورای این گروه، علاوه بر «وائل السقا»، دبیرکل موقت حزب جبهه کار اسلامی و «احمد الرزقان»، رئیس مجلس شورای این حزب از شرکت‌کنندگان این مراسم هستند.

منابع هم‌چنین به روزنامه القدس العربی خاطرنشان کردند که مراسم تشییع پیکر هنیه شاهد حضور قبایل اردن به نمایندگی از شیخ «طراد الفایز» یکی از شخصیت‌های برجسته عشایر این کشور نیز است.

پیکر شهید هنیه روز پنجشنبه پس از تکمیل مراحل بررسی شرایط ترور و تشییع وی در تهران وارد دوحه شد.

روز پنجشنبه نیز نماز میت بر پیکر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در تهران اقامه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =