تاکنون  ۸۸۵ نفر از اعضای کادر درمان در غزه به شهادت رسیده‌اند

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه امروز اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهرماه) تاکنون ۸۸۵ نفر از اعضای کادر درمان به شهادت رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه امروز جمعه اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهرماه) تاکنون ۸۸۵ نفر از اعضای کادر درمان در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

بیشتر بخوانید

حمله حزب الله لبنان به ۴ پایگاه ارتش اسرائیل

در گزارش این نهاد فلسطینی آمده است که رژیم صهیونیستی طی ۳۰۰ روز جنگ علیه غزه ۷۹ نفر از نیروهای امداد و نجات را نیز به شهادت رسانده است. همچنین در این مدت ۳۴ بیمارستان و ۶۸ مرکز درمانی نیز در نوار غزه به کامل از خدمت رسانی خارج شده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه همچنین اعلام کرد که ۱۰ هزار نفر در نوار غزه به سرطان مبتلا شده و ۷۱ هزار نفر نیز از التهاب کبد رنج می‌برند.

در حالی که از ابتدای جنگ غزه تاکنون رژیم صهیونیستی و حامیان آن اقدامات خصمانه متعددی علیه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) انجام داده و خلل بزرگی در روند کار این آژانس برای امدادرسانی به مردم غزه ایجاد کرده‌ است.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا از کشتار ۲۰۰ کارمند خود در جریان جنگ نسل کشی اسرائیل علیه غزه از ۷ اکتبر گذشته تاکنون خبر داد و اعلام کرد که این بزرگترین تلفات میان کارکنان بین‌المللی از زمان تاسیس سازمان ملل در سال ۱۹۴۵ است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ ماه قبل که جنگ آغاز شد هیچکس تصور نمی‌کرد که به این نقطه خطرناک برسیم. تا امروز ۲۰۰ نفر از اعضای تیم آژانس آنروا در غزه کشته شده‌اند و این‌ها فقط عدد نیستند؛ بلکه همکاران و دوستان ما از جمله معلم، پزشک، پرستار، مهندس و تکنسین هستند که عمر خود را صرف خدمت به جامعه کردند.

کمیسر کل آنروا در ادامه از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا در قبال تک تک افرادی که در غزه قتل عام شده‌اند، مسئولیت خود را بپذیرد.

علاوه بر آن، کارکنان و تیم‌ها و مراکز آنروا در غزه همچنان در معرض حملات عامدانه صهیونیست‌ها قرار دارند و لازارینی اعلام کرد که ۵۰ درصد از مؤسسات آنروا در غزه ویران و ۱۹۰ تاسیسات زیرساختی وابسته به آنروا در جریان حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه نابود شده است.

بیشتر بخوانید

جنگ غزه بیشترین تلفات را از کارکنان سازمان ملل گرفته است

انتهای پیام/

کد خبر: 1238708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =