پیگیری واردات دام زنده به استان یزد در راستای بهبود سبد معیشتی مردم

در دیدار گروهی از فعالان عرصه تامین و عرضه گوشت قرمز استان یزد با محمد صالح جوکار پیگیری واردات دام زنده به استان صورت گرفت.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، گروهی از فعالان عرصه تامین و عرضه گوشت قرمز استان یزد و نماینده جهاد کشاورزی در دیدار با محمدصالح جوکار به بیان دغدغه‌ها و مشکلات پیش رو پرداختند و پیگیری این موضوعات با هدف بهبود سبد معیشتی مردم و ساماندهی بازار عرضه و تقاضای گوشت قرمز در دستور کار قرار گرفت.

در این راستا نماینده مردم شریف یزد،اشکذر،زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با معاون وزیر جهاد کشاورزی زمینه‌سازی برای واردات دام زنده به استان یزد با رویکرد ساماندهی بازار گوشت قرمز و کنترل قیمت‌ها را خواستار و مقرر شد بدین منظور جلسه‌ای در سطح ملی با حضور نماینده جهادکشاورزی استان و شرکت بخش خصوصی فعال در این زمینه برگزار شود.

دکتر«محمدصالح جوکار» با اشاره به مکاتبات صورت گرفته و ظرفیت حمل و نقل هوایی دام زنده در استان همراه با نظارت دامپزشکی، حذف انحصار و تسهیل و سرعت بخشی به صدور مجوز واردات دام زنده را خواستار شد.

وی در ادامه با اشاره با حذف یارانه نهاده‌های دامی که ضربه جبران ناپذیری به دامداران وارد وموجب کشتار دام‌های مولد گردید، راهکار اساسی برای برون رفت از این تنگنا را احیای دامداری‌ها با پرداخت تسهیلات کافی دانست.

لازم به ذکر است در این جلسه گزارشی از نیازهای استان در زمینه دام سبک و سنگین، ظرفیت های فعلی در حوزه تولید گوشت قرمز و نیازمندهای پیش رو ارائه و در زمینه رفع موانع واردات گوشت و دام زنده به استان یزد نیز هم اندیشی صورت گرفت.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1238861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =