اژه‌ای: یک جریان بین‌المللی مقابل صهیونیست‌ها ایستاده است

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز یک جریان بین المللی اعم از مسلمان و غیرمسلمان از همه رنگ‌ها و نژادها و قشرها در مقابل ظلم و ظالم و جنایت‌های صهیونیست‌ها ایستاده و این رژیم را محکوم و جنایت‌هایش را افشا کرده‌ است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم بزرگداشت سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و اعطای هشتمین دوره جایزه حقوق بشر اسلامی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مقاومت و شهید اسماعیل هنیه و نیز شهید سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و نیز یاد امام(ره) گفت: امام خمینی (ره) ۶۰ سال پیش خطر رژیم غاصب رژیم اسراییل را به گوش جهانیان رساندند و از ۶۰ سال پیش فریاد زدند که ای مسلمین این رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی نه تنها برای اسلام و کشورهای اسلامی و مردم فلسطین خطر است بلکه یک عنصر پلیدی است که نکبت و زشتی او همه را فرا می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

اژه‌ای: کمک به دولت با حرف میسر نمی‌شود

وی افزود: امروز یک جریان بین المللی اعم از مسلمان و غیرمسلمان از همه رنگ‌ها و نژادها و قشرها در مقابل ظلم و ظالم و جنایت‌های صهیونیست‌ها ایستاده و این رژیم را محکوم کرده و جنایت‌هایش را افشا کرده‌اند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: از خدای بزرگ طول عمر و سلامت برای رهبر معظم انقلاب مسئلت می‌کنم که تمام دهه‌های گذشته حتی یک لحظه از مبارزه با ظلم و جهاد با مستکبرین و حمایت از جریان مقاومت در مقابل این رژیم سفاک کوتاهی نکردند و توانستند بسیاری از جریان‌های مقاومت پراکنده را به وحدت برسانند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: امروز واژه‌ها قاصر هستند تا این رژیم را توصیف کنند چون صفت جنایتکار و نسل‌کش و شکنجه‌گر برای این رژیم کم است و جنایت این جنایتکاران را برملا نمی‌کند.

وی افزود: امروز به مناسبت سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی این نشست برگزار شده است، انسانی که خداوند به او کرامت بخشیده است و جزو اشرف مخلوقات الهی است و می‌تواند نور باشد و برای دیگران و محیط نورافشانی کند و انسانی که می‌تواند در ظلمت محض باشد و عرصه را بر همه‌ تنگ کند. انسانی که می‌تواند با عمل صالح خود محیط زیست انسان‌ها را توأم با صمیمت و صفا و صلح و آرامش کند و بستری برای رسیدن انسان به کمال عالی فراهم کند. همین انسان می‌تواند در مسیر حیوانیت و مسیر بدتر از حیوان حرکت کند و خشنوت و ظلم و جنگ و تعدی را در محیط و جهان حاکم‌ سازد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: منتظر منجی‌ بشر هستیم و همه مجاهدین برای آن روز تلاش می‌کنیم تا روزی برسد که منجی عالم بشریت بیاید و با کمک مجاهدین در راه خدا، جهانی که باید پر از داد و عدل می‌بود اما پر از ظلم و جور شده را نجات دهد و از همه خون‌هایی که به ناحق ریخته شده است، خونخواهی کند. از خونی که از فرزند امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و قبل از او و بعد از او ریخته شده خونخواهی کند.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: انسانی که می‌تواند با عمل صالح خودش حیات طیبه داشته باشد، در عین حال می‌تواند ظالم و منافق و دورو باشد، ادعاهای دروغین کند و بگوید من برای صلح جهانی بمب اتم می‌سازم و برای دفاع از حقوق بشر به کشوری حمله می‌کنم و برای دفاع از حقوق بشر تحریم ظالمانه می‌کنم و بیش از ۱۰ ماه با سفاک‌ترین و خونخوارترین افراد در غزه و رفح و ... جنایت کنم و تمام خانه و کاشانه آن‌ها را ویران می‌کنم و کودکان و شیرخواران و زنان و پیر و جوان بی‌دفاع را شهید می‌کنم و بیمارستان را بر سر بیماران خراب می‌کنم و آب و دارو و آذوقه را بر آنها می‌بندم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: انسانی که از او سخن می‌گوییم و دارای کرامت ذاتی است و می‌تواند به کمال انسانی برسد و دنیا را پر از داد و عدل کند، این انسان کیست و تعریف و حقوق او چیست و چگونه می‌شود از حق او دفاع کرد؟ اگر می‌خواهیم‌ از حقوق انسان دفاع کنیم اول باید انسان را و حقوق او را بشناسیم و چگونه دفاع کردن از او را بدانیم.

وی افزود: کدام مکتب می‌تواند بهترین تعریف را از انسان بدهد و بگوید حقوق انسان چیست و چگونه باید از او دفاع کرد. اگر کسی از قرآن و مکتب اسلام برای شناساندن انسان و حقوق آن و دفاع از آن مکتب بهتری سراغ دارد معرفی کند. قرآن و وحی منزل از پروردگار است که با آن می‌فهمیم انسان کیست و از کجا آمده و چه حقوقی دارد و چگونه می‌توان از حقوق او دفاع کرد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: امروز وظیفه بسیار سنگینی داریم و مجموعه‌های حقوق بشر اسلامی یکی از وظایفی که دارند این است که مردم را با قرآن آشنا کنیم و بگوییم اندیشکده‌های غربی که اینگونه انسان را می‌کشند چه تعریفی از انسان دارند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: ۱۰‌ ماه است که قریب به ۴۰‌ هزار نفر را در یک نقطه کوچک شهید و ۹۱‌هزار نفر را مجروح و مصدوم کرده‌اند، خانه و کاشانه اینها را ویران کردند و سرزمین آنها را از بین بردند و هزاران هزار نفر آواره شده‌اند و حتی دارو و درمان از آنها مضایقه شده است. این‌چه سازمان‌های مدافع حقوق بشری است، در بسیاری از کشورها و حتی در کشورهای پشتیبان جنایات صهیونیست‌ها از جمله آمریکا مردم بیدار شده‌اند اما کافی نیست و فعالان حقوق بشر باید جنایات صهیونیست‌ها را باید افشا کنند.

وی گفت: زمانی‌ که صحبت از صلح و آتش‌بس است بیشترین بمب‌ها را روانه غزه می‌کنند. مدافعان دروغین حقوق بشر به بهانه دفاع بشر زیرساخت‌های کشورها را از بین برده‌اند و جنایت کرده‌اند که باید اینها افشا شود و باید مقابل این جنایت‌ها دفاع بازدارنده صورت بگیرد تا ادامه جنایت‌ها برایشان میسر نباشد و چنان بازدارنده باشد که در آینده دیگر مرتکب نشوند.

محسنی اژه‌ای گفت: مقام معظم رهبری گفتند که کشورهای مختلف از جمله کشورهای اسلامی تجارت خود را قطع کنند که باید نسبت به آن اهتمام داشتند. این را هم بدانید اگر اینها در غزه پیروز شوند فقط به آنجا اکتفا نمی‌کنند و بعد نوبت لبنان و جای دیگر و جاهای دیگر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =