قیمت جدید گوشت قرمز شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: بنابر آمار ماهانه ۷ هزار تن گوشت منجمد با قیمت حدود ۳۰۰ هزار تومان در سطح کشور توزیع می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام گفت: قیمت کنونی هر کیلو دام سبک به طور متوسط ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تومان و گوساله ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

کاهش خطر ابتلا به دیابت با کمتر مصرف کردن گوشت

به گفته او، جمعیت دام زنده و عرضه گوشت قرمز به گونه‌ای است که وضعیت بازار این محصول در حال متعادل شدن است.

پوریان از توزیع روزانه ۸۰۰ تن گوشت گرم و منجمد در بازار خبر داد و گفت: بنابر آمار روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم با قیمت تنظیم بازار در بازار عرضه می شود. همچنین ماهانه ۷ هزار تن گوشت منجمد در سراسر کشور توزیع می شود.

تولید قراردادی و توزیع نهاده مدت دار راه حل ثبات و آرامش بازار گوشت

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: بنابر آمار از ابتدای سال کل واردات گوشت ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار بوده و در کنار آن بیش از ۵ میلیارد دلار واردات نهاده داشتیم که براین اساس مدیریت خوبی شکل گرفته است به طوریکه با تولید قراردادی دام و توزیع نهاده مدت دار نهاده در اختیار تولیدکنندگان، اسباب ثبات و آرامش بازار فراهم شده است.

او قیمت تمام شده هر کیلو گوشت تولید داخل را به طور متوسط ۵۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گوشت منجمد در محدوده ۳۰۰ هزار تومان و گوشت گرم ۳۶۰ تا ۳۷۰ هزار تومان است که بدلیل اختلاف قیمت با تولید داخل، بیش از ۹۵ درصد تقاضا بویژه در بخش پرمصرف ها با گوشت های وارداتی است.

پوریان ادامه داد: شرایط تولید داخل به نسبت گذشته مساعد است، کمااینکه گزارش های انباشت دام در برخی دامداری ها به وزارت جهاد داده می شود، اما این بدان معنا نیست که قیمت کاهش می یابد که براین اساس باید برنامه و سیاستی اتخاذ شود که شاهد کاهش قیمت در بخش بازار و گوشت باشیم‌.

رئیس شورای تامین کنندگان دام واردات دام پایه پروار با قیمت مناسب یا توزیع نهاده با قیمت پایین به دامداران را راهکار کاهش هزینه های تولید اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی وضعیت صادرات نمی تواند مشکل را حل کند چراکه بازار جذاب به خاطر هزینه بالا نداریم، کمااینکه الان در بازار صادراتی مرغ این امر صدق می کند. براین اساس برای تولید داخل باید برنامه ریزی بهتر انجام شود به طوریکه ساز و کار توزیع دام‌پایه پروار و تامین نهاده از لحاظ کمیت و کیفیت را در دستور کار قرار دهیم.

مشکلی در بازار گوشت قرمز نداریم

او جمعیت دام سبک کشور را ۷۱ میلیون راس اعلام کرد و افزود: بنابر آمار در هر فصل ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار راس گوساله و ۴.۵ تا ۵ میلیون راس گوسفند نیاز است که خوشبختانه اکنون این جمعیت را در اختیار داریم.

پوریان با بیان اینکه تا پایان سال مشکلی در بازار گوشت نداریم، گفت: شرایط واردات جهت تامین بازار تا پایان سال انجام می شود.

رئیس شورای تامین دام کشور ادامه داد: با وجود اوج مصرف و افزایش تقاضا با نزدیکی به ایام اربعین حسینی شاهد ثبات و کاهش قیمت گوشت‌های منجمد در بازار هستیم و گوشت موردنیاز هیئت های مذهبی تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم.

به گفته او، با توجه به شرایط فعلی صنعت دامی و اقتصادی به نظر می‌رسد دولت باید برای تنظیم بازار گوشت قرمز به واردات گوشت منجمد و گرم و همچنین واردات دام زنده پایه پروار ادامه دهد تا این محصول با قیمت‌های مناسب در بازار عرضه شود.

پوریان گفت: تامین و واردات گوشت منجمد و گرم و تامین دام‌های پرواری تولید در کنار تولید داخل موجب تنظیم بازار این محصول شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1239507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =