ورود تاکسی‌های برقی منتفی شد؟

رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر برخی پارامترها از سوی دولت تغییر کند، ورود تاکسی‌های برقی به تعویق می‌افتد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز ٢١ مرداد ١۴٠٣ در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران در خصوص تاکسی‌های برقی‌، گفت: هر وقت تاکسی‌ها حمل شدند و به گمرک رسیدند، اطلاع‌رسانی خواهد شد. پارامترهایی در وزارت کشور، وزارت صمت و گمرک وجود دارد که اگر موضوع را دستکاری کنند کار تاکسی‌ها به تعویق می‌افتد.
وی به موضوع روشن نکردن کولر در تاکسی‌ها در روزهای گرم سال اشاره کرد و گفت: در نرخ‌گذاری برای تاکسی‌های کولردار اضافه نرخی برای استفاده از کولر پیش‌بینی شده بود.

چمران ادامه داد: اگر مسافر بخواهد و خودرو کولر داشته باشد باید روشن کند؛ مگر اینکه کولر خراب باشد و در آن زمان نمی‌تواند مبلغ اضافه را دریافت کند.

رئیس شورای شهر در ادامه در خصوص سرویس مدارس عنوان کرد: اگر نرخ تاکسی‌ها را افزایش دهیم شهروندان ناراحت می‌شوند و اگر میزان افزایش کم باشد رانندگان وارد عمل نمی‌شوند و شخصی قرارداد می‌بندند.

چمران افزود: سال قبل دیدیم که تاکسی‌های اینترنتی وارد شدند و مشکلاتی به همراه داشت ما در نرخ‌گذاری امسال هر دو طرف را دیدیم؛ کرایه افزایش یافته اما سعی کردیم فشاری به مردم وارد نشود. همچنین سال قبل براساس پیمایش نرخ‌گذاری بود اما لحاظ نشد که امیدواریم امسال لحاظ شود.

وی به سقوط کارمند شهرداری منطقه ۱۸ از آسانسور اشاره و تصریح کرد: هنوز گزارش با جزئیات اعلام نشده است اما می‌گویند آسانسور مشکل داشته است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در روز حادثه معاون در محل کار حضور نداشته و حتی این خانم را نمی‌شناخته که درگیری ایجاد شده باشد.

نجفی: شرکت ارتباطات مشترک شهر به شورا گزارش دهد

در ادامه جلسه امروز شورا، سوده نجفی با بیان اینکه شرکت ارتباطات مشترک شهر هنوز اساسنامه به روزرسانی شده با رعایت آیین‌نامه معاملات را به شورا ارسال نکرده است، گفت: آمار دکل‌های آن نیز موجود نیست.

نجفی اضافه کرد: باید نقشه جامع نیاز شهر تهران به دکل ها، آنتن ها و ایستگاه های رادیویی تهیه می‌شد و طرح جامع مکان‌یابی دکل‌ها باید به شورا ارائه می‌شد که تا این لحظه منعکس نشده است.
به گفته عضو شورای شهر تهران، هر 3 ماه یکبار باید گزارش عملکرد این شرکت به شورا ارسال می‌شد که نشده است و به نظر می‌رسد این شرکت زیر نظر سازمان فاوا فعالیت می‌کند که خلاف قانون است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به نجفی گفت: مدیریت شرکت در اسفند سال گذشته تغییر کرده و چند ماه پیش گزارش مصوری را به شورا ارائه داد و این گزارش در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت.

سروری: در حقوق بشر نیز با استانداردهای دوگانه روبه رو هستیم

در ادامه جلسه امروز، پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: مشکل امروز جامعه بشری استانداردهای دوگانه در تمام ابعاد است، در حالی که روسیه به دلیل جنگ با اوکراین محکوم می‌شود، اسرائیل با وجود نسل کشی‌ها محروم نمی‌شود. در حالی که ایران در مسیر انرژی هسته‌ای صلح آمیز حرکت می‌کند تحریم می شود اما اسرائیل از صدها بمب هسته ای برخوردار است و مشکلی از این بابت برای آنها ایجاد نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در حقوق بشر نیز با استانداردهای دوگانه روبهرو هستیم، گفت: تا زمانی که این موضوع به نتیجه نرسد، بشر با این جنایات روبه رو خواهد بود.

سروری در ادامه به بازی‌های المپیک اشاره کرد و گفت دو رشته ورزشی تکواندو و کشتی باید مورد توجه قرار بگیرد، ورزش قهرمانی مولود ورزش همگانی است و اینکه دو تن از اعضای سابق شورا توانستند با پرورش ورزشکاران، باعث برافراشته شدن پرچم ایران شوند نشان می دهد که چه شناختی از ورزش قهرمانی دارند.

وی به اقدامات شهرداری در زمینه ورزش اشاره کرد و گفت: بیش از ۴.۵ همت اعتبار برای بهسازی اماکن ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از قهرمانان و مواردی از این قبیل اختصاص دادیم که چندین برابر گذشته است و به تدریج شاهد افزایش ورزش های قهرمانی هستیم.

نائب رئیس شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواست تا حمایت‌های لازم را از ورزش همگانی و پشتیبانی ورزش قهرمانی توسعه دهد.

کد خبر: 1239651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =