تشکیل کارزار «حذف هیئت امنا از دانشگاه‌های علوم پزشکی»

برخی از دانشجویان با راه‌اندازی کارزار «حذف هیئت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی» از رئیس جمهور منتخب خواستار حذف این هیئت امنا شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هریک از وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند براساس قانون تشکیل هیئت‌های امنای دانشگاه‌ها برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به خود هیئت امنایی تشکیل دهند. البته وظایف و حیطه اختیارات هیئت امنا در این مصوبه که به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده، تعیین شده است.

در واقع شورای عالی انقـلاب فرهنگـی بـا تصـویب قانون تشکیل هیئت‌های امنـا دانشـگاه‌ها و موسسـات آمـوزش عـالی و پژوهشـی شرایطی را فراهم کرده تا هیئت امنا به عنوان رکن اصـلی دانشـگاه‌های علوم پزشکی، نقـش فعـال و سازنده در اداره امور دانشگاه‌ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

قانون افزایش ظرفیت پزشکی؛ جبران کمبود پزشک یا قربانی کردن آموزش پزشکی؟

البته به نظر می‌رسد اهداف تعیین شده برای تشکیل هیئت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت کامل محقق نشده است؛ چرا که در سال‌های اخیر همواره زمزمه‌های اعتراضی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از دخالت یا عملکرد نه چندان مناسب هیئت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی به گوش می‌رسید و در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر می‌شود.

به عنوان مثال مدتی پیش بود که برخی از دانشجویان دانشگاه‌ علوم پزشکی فاطمیه قم بیانیه‌ انتقادی به عملکرد هیئت امنا در این دانشگاه صادر کردند. در بخشی از این بیانیه عنوان شده است که «ما با اعضای هیئت امنا سازش نخواهیم کرد؛ چرا که این هیئت امنا، همان هیئتی است که با توافق‌ها و قراردادهای دوستانه و مسالمت آمیز خود در حاشیه جلسات رسمی و قانونی توانست مجوز دانشگاه دولتی و نیمه تمام علوم پزشکی شهید بهشتی قم را به چنگ آورده به اسم غیردولتی و غیرانتفاعی فاطمیه و برای اجرای اهداف ویژه به ثبت برساند.»

تشکیل کارزار درخواست حذف هیئت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی

در این ارتباط نگاهی به انتقادات دانشجویان نشان می‌دهد که آنان خواستار بازنگری قوانین هیئت امنا علوم پزشکی در شورای عالی انقالب فرهنگی یا حذف کامل این هیئت هستند.

در این راستا نیز، برخی از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی خطاب به مسعود پزشکان رئیس جمهور منتخب کارزاری راه اندازی کردند. دانشجویان در این کارزار خواستار حذف هیئت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی شدند. این کارزار اعتراضی با هشتک #نه_به_هیئت_امنای_دانشگاه_علوم_پزشکی در فضای مجازی معرفی و منتشر شده است.

در بخشی از متن این کارزار آمده است: با عنایت به وعده حضرتعالی در ایام انتخابات ریاست جمهوری، مبنی بر حذف هیئت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، خواستار حذف این نهاد خصوصی و شخصی هستیم.

در بخشی دیگری از متن این کارزار عنوان شده است: هیئت امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی باعث ایجاد ناعدالتی، نارضایتی و رفتار سلیقه‌ای بین دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =