ارزیابی بیمارستان بوعلی به معنی تخلیه و تخریب نیست/ می‌خواهند از خود سلب مسئولیت کنند

رئیس مرکز آموزشی درمانی بوعلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان اینکه ارزیابی صورت گرفته از بیمارستان بوعلی الزاما به معنی تخریب‌سازی کامل نیست و می‌توان با ایمن‌سازی برخی ساختمان‌ها را حفظ کرد، گفت: یک بعد ماجرا این است که میخواهند مسئولیت را از گردن خود ساقط کنند و بگویند ما اخطار لازم را داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در روزهای اخیر با وقوع حادثه در بیمارستان رشت و پیشتر نیز وقایعی مشابه از جمله حادثه در بیمارستان گاندی، موضوع رسیدگی به ایمنی بیمارستان ها و مراکز درمانی به صورت ویژه در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته و به گفته مهدی بابایی؛ رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران بیمارستان بوعلی و تعدادی از ساختمان‌های بیمارستان امام خمینی(ره) از لحاظ ایمنی سازه بسیار فرسوده و ناایمن هستند و باید تخلیه شوند.

همچنین به گفته‌ی بابایی، در حال حاضر بیمارستان‌های امام خمینی، سینا، بوعلی، شهدای یافت‌آباد، فیاض‌بخش و رسول اکرم(ص) در فهرست ساختمان‌های بحرانی از لحاظ ایمنی حریق قرار دارند که هنوز رفع خطر نشده‌اند.

علیرضا تیموری؛ رئیس مرکز آموزشی درمانی بوعلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در همین راستا و در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: بیمارستان بوعلی توسط یک گروهی که ما هیچ وقت هم آنها را رویت نکردیم، مورد ارزیابی قرار گرفته است که از طرف موسسه تحقیقات شهرسازی وزارت مسکن ارزیابی را انجام داده اند و بیمارستان بوعلی را در گروه «بی» قرار دادند و جالب اینجاست که تنها بیمارستان بوعلی نیست و در همین منطقه شهید بهشتی حدود هشت بیمارستان از جمله پاسارگاد وجود دارد.

ارزیابی بیمارستان بوعلی به معنی تخلیه کامل نیست/ ایمن‌سازی بیمارستان توسط تیم کارشناسی و تحقیقاتی

وی ادامه داد: گروه «بی» به این معناست که باید تخریب صورت بگیرد و پس از قطع انشعابات بازسازی انجام شود که ما به این موضوع اعتراض کردیم و از شهرداری خواستیم تا ارزیابی مجدد را انجام بدهد. نهایتا جلساتی تشکیل شد و تا حدی نیز با ما کنار آمدند و گفتند اگر بتوانید یک تیم تحقیقاتی و کارشناسی بیاورید تا ایمن سازی کند و این ارزیابی الزاما به معنی تخریب سازی کامل نیست بنابراین شما میتوانید ساختمان درمانی را ایمن سازی و به ساختمان آموزشی تبدیل کنید که در این صورت میتوان برخی از ساختمان ها را حفظ کرد.

برنامه جامع برای ساخت بیمارستان جدید ارائه می‌شود/ بهره‌گیری از ظرفیت خیرین

تیموری خاطرنشان کرد: یک بعد ماجرا این است که میخواهند مسوولیت را از گردن خود ساقط کنند و خدای ناکرده اگر ماجرایی مشابه حادثه بیمارستان گاندی رخ داد بگویند ما اخطار لازم را داده‌ایم و در بعد دیگر واقعیت این است بیمارستان بوعلی به چند دلیل از جمله قدمت ساختمان‌ها که برخی از این ساختمان‌ها بیش از ۵۰ سال قدمت دارند و همچنین پراکندگی ساختمان‌ها نهایتا باید یک برنامه جامع برای ساخت بیمارستان جدید ارائه شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز در سطح عالی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله معاونت علوم پزشکی در حال تلاش برای حل مسأله و بهره گیری از ظرفیت خیرین و مشارکت های غیردانشگاهی برای حل هر چه سریع تر مشکل هستند.

ساخت یک بیمارستان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد/ زمین‌های بسیاری در اختیار داریم

رئیس مرکز آموزشی درمانی بوعلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با تاکید بر اینکه ما زمین های بسیاری داریم که میتوانیم از این فضاهای فیزیکی برای ساخت بیمارستان جدید استفاده کنیم خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان جدید نیاز به یک همت بزرگ در سطح عالی دانشگاه آزاد اسلامی دارد و صرفا در اختیارات رئیس بیمارستان نیست و ساخت یک بیمارستان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد بنابراین نیاز به حمایت دارد.

وی با اشاره به اینکه بازسازی ارزشی ندارد و هزینه ای بسیار بیشتر از ساخت جدید ایجاد میکند، ادامه داد: ما با زمین هایی که در اختیار داریم میتوانیم یک بیمارستان جدید بسازیم.

ارزیابی بیمارستان بوعلی شتاب‌زده بود

تیموری ارزیابی صورت گرفته از بیمارستان بوعلی را یک ارزیابی بسیار شتابزده دانست و گفت: مهمترین فاکتور آنها قدمت ساختمان است و صرفا میگویند این ساختمان ۵۰ سال عمر کرده است بنابراین باید تخریب شود در حالی که فاکتوهای مهم بسیار دیگری هم باید سنجیده شود و ما بارها به این موضوع اعتراض کرده ایم و اذعان میداریم اگر واقعا مشکل جدی وجود دارد و بیمارستان باید تعطیل شود ما می‌پذیریم.

جذب مشاور برای به‌روزرسانی نقشه ساخت بیمارستان جدید

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته تصریح کرد: بعد از دریافت اخطار چندین نوبت جلساتی را با شهرداری منطقه برگزار کردیم آنها به ما مهلت هایی داده اند و در این مهلت از ما خواسته اند که نقشه بیمارستان جدید ارائه شود که ما هم با مقامات بالاتر از جمله دکتر نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر خوشدل رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران جلساتی را تشکیل دادیم و نقشه بیمارستانی را که از قبل آماده کرده بودیم دوباره فعال کردیم و در حال جذب مشاور برای به روزرسانی این نقشه بیمارستانی هستیم تا بتوانیم پروژه را استارت بزنیم البته که موضوع تامین بودجه و پرداختن به زیرساخت ها خود بحث مفصلی است.

گفتنی است بیمارستان بوعلی تهران در دهه ۱۳۳۰ به عنوان مرکز معلولین در خارج از شهر تهران ساخته و به بهره برداری رسید. پس از مدتی این مرکز به عنوان بیمارستان جنرال و عمومی به فعالیت خود در حیطه آموزشی و درمانی ادامه داد و رفته رفته به بخش های این بیمارستان افزوده شد.

این بیمارستان با ۴۲۰ تخت مصوب و ۲۰۰ تخت فعال در سال۱۳۸۳ از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دو هدف ارتقای کیفی آموزش در حوزه پزشکی و اهتمام به خدمات درمانی به بیماران، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی خریداری شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238310

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =