واکنش کنعانی به عبور شهدای غزه از ۴۰ هزار نفر

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به عبور تعداد شهدای غزه از ۴۰ هزار نفر تصریح کرد: همه دولت‌ها و همه ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، در مقابل فاجعه هولناک جاری در نوار غزه، مسئولیت دارند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به افزایش تعداد شهدای غزه و عبور از ۴۰ هزار شهید، در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: ‏در میان بی‌عملی بهت برانگیز مجامع و سازمان‌های مسئول بین‌المللی و فقدان اقدام مؤثر کشورهای اسلامی و عربی و در زیر آتش حمایت‌های بی‌دریغ تسلیحاتی آمریکا و هم پیمانان غربی آن از رژیم آپارتاید صهیونیستی، تعداد شهدای ‎غزه از مرز چهل هزار تن گذشت.

بیشتر بخوانید:

کنعانی: حمایت آمریکا از اسرائیل یک رسوایی پاک نشدنی است

وی افزود: حدود ۱۵ هزار نفر از شهدا، کودکان هستند و پیکرهای حدود ده هزار شهید فلسطینی نیز، در زیر آوارها مدفون باقی مانده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: آیا برای بیدار شدن وجدان‌های خفته بشری در جهان و بی‌خواب شدن سران و مقامات کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، این آمارهای دهشتناک همچنان باید مسیری صعودی بپیماید!؟

کنعانی تصریح کرد: این یک شرم ابدی برای جهان بظاهر متمدن امروز و سازمان‌ها و نهادهای مسئول بین‌المللی است که یک رژیم جعلی تمامی اصول، قوانین و مقررات آمره و عرفی بین‌المللی را به سخره گرفته و در مقابل دیدگان همه جهان، آزادانه و به شنیع ترین روش‌ها به نسل‌کشی یک ملت تاریخی و ریشه‌دار مشغول است.

وی همچنین نوشت: همه دولت‌ها و همه ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، در مقابل فاجعه هولناک جاری در نوار غزه، مسئولیت دارند و چنانچه عمل نکنند، در محکمه تاریخ و وجدان‌های بیدار بشری، برای همیشه محکوم و شایسته سرزنش هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =