خضریان: پرونده فتنه ۸۸ صالحی امیری اجرا نشده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: صالحی امیری براساس فعالیت‌هایش در زمان فتنه ۸۸ پرونده دارد و حتی محکوم شده اما به دلایلی حکم او اجرا نشده است و باید دستگاه‌های امنیتی پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگاران پارلمانی ایسکانیوز؛ علی خضریان در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان سیدرضا مخالف صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی وگردشگری گفت: آقای صالحی‌امیری فردی است که از نظر تخصصی یک ساعت هم در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سابقه کار ندارد وقتی که ما در کمیسیون‌ها از ایشان سوال می‌کردیم پاسخ‌ها را به معاونان فعلی ارجاع می‌دادند یعنی برنامه تحولی در کار نیست و وضع موجود برقرار است.

وی افزود: سوال دیگر این است که آیا در بین همفکران دولت و بدنه کارشناسی وزارتخانه کسی دیگری نبود که آقای صالحی امیری معرفی شد چون نام ایشان در کارگروه‌های مختلف به عنوان نفر اول وزارتخانه‌های مختلف دیده می‌شد انگار ایشان در تمامی حوزه اشرافیت دارد.

خضریان گفت: در زمانی که آقای صالحی امیری مدیریتی در اطلاعات خوزستان داشتند اتفاق ناگواری رخ داد و لوله گازی منفجر شد مساله در اداره کل پیگیری و افرادی بازداشت شدند و تخلفاتی در مجموعه وزارت اطلاعات خوزستان صورت گرفت. کار به شکایت به بازرسی دفتر رهبری رسید و بازرسانی اعزام شدند و حکم توبیخ مدیر کل اطلاعات خوزستان صادر شد افرادی هستند که درباره این اتفاقات شهادت مکتوب دهند و پرونده هم در دفتر بازرسی رهبری موجود است.

وی ادامه داد: به خاطر این اتفاقات حکمی صادر شد و از بازداشت شدگان اعاده حیثیت صورت گرفت و متاسفانه یک نفر هم خودکشی کرد که همه اینها در پرونده موجود است.

این نماینده مجلس گفت: موضوع بعدی درباره سابقه آقای صالحی امیری در فتنه ۸۸ است ایشان براساس فعالیت‌هایشان در زمان فتنه ۸۸ پرونده دارد یک نامه‌ای چند نفر به وزیر اطلاعات وقت نوشتند تا وضعیت کشور را پیش رهبری بد جلوه دهند که از جمله آنها آقای صالحی امیری بود در این نامه نوشته شده که اگر بنا بود یک فرد از صندوق بیرون آید چرا مردم را به تمسخر گرفتید و به کشور هزینه وارد کردید؛ صالحی امیری به عنوان فردی با سابقه امنیتی این کار را کرده است.

خضریان افزود: در زمان وزارت اطلاعات دولت روحانی در تاریخ ۹۴.۱۰.۲۵ نامه‌ دیگری درباره همراهان با فتنه‌گران صادر شد که آنها اتهام اقدام علیه ملی داشتند که طبق گزارش رسمی حکم صادر شد اما به مصالحی اجرا نشد باید دستگاه‌های امنیتی پاسخ دهند که چرا اجرا نکردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از آن وزارت اطلاعات اعلام کرد که از عناصر فعال فتنه ۸۸ به تلویزیون دعوت نشوند که از جمله آن آقای صالحی امیری بود بعد ما می‌خواهیم او را به عنوان وزیر انتخاب کنیم که هر روز به تلویزیون برود.

خضریان افزود: سوابق مالی و تشریفاتی آقای صالحی امیری مشخص است و افرادی در این جلسه‌ حاضرند که شهادت دهند علاوه بر آن قبلا ایشان به عنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی شده بود از دو کانال به همکاران اعلام کرده بودند که اگر رای ندهید بعدا حوادثی سراغ آنها می آید افرادی هستند که در این باره شهادت دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =