واگذاری بالغ‌بر ۲۵۰۰ انشعاب آب آشامیدنی به مردم قزوین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۴۶۰ انشعاب آب آشامیدنی به مردم واگذارشده و ۱۵۰۲ انشعاب نیز در قالب طرح‌های مسکن‌سازی انبوه دولتی موسوم به نهضت ملی مسکن، آماده نصب است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، داراب بیرنوندی اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۴۶۰ انشعاب آب آشامیدنی به مردم واگذارشده و ۱۵۰۲ انشعاب نیز در قالب طرح‌های مسکن‌سازی انبوه دولتی موسوم به نهضت ملی مسکن، آماده نصب است. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۱۸۲ انشعاب فاضلاب برای منازل مردم در طرح مسکن‌سازی نصب‌شده و ۱۱۰۷ انشعاب فاضلاب نیز آماده واگذاری است.

بنابر اعلام روابط عمومی شرکت آبفا در قزوین، این مسئول بیان کرد: در حال حاضر بالغ‌بر ۲۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح‌های مسکن ملی و نهضت ملی مسکن در سطح استان قزوین در حال ساخت است که نیاز آبی آن مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تأمین نیاز آب آشامیدنی این میزان از پروژه‌های در حال ساخت مسکونی، عملیاتی دشوار و پرهزینه است، گفت: برنامه بلندمدت تأمین آب در این پروژه‌ها به‌ویژه در شهر جدید مهرگان از طریق انتقال آب از سد طالقان است که در حال پیگیری و اجرا از سوی دستگاه مربوطه است.

بیرنوندی در پایان خاطرنشان کرد: گرمای شدید هوا، سرعت قابل‌توجه ساخت‌وساز و اسکان مردم در شهر مهرگان و کمبود منابع آبی با توجه به حداکثر برداشت ممکن از آن‌ها موجب بروز پاره‌ای کم‌آبی‌ها در این حوزه در تابستان جاری‌ شده که رفع آن تنها از طریق همکاری مردمی در مدیریت مصرف ممکن است.

خبرنگار: نیلوفر معصومی

انتهای خبر/

کد خبر: 1240644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =