هشدار هواشناسی در خصوص افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در خصوص افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محسن حیدری، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در خصوص افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان، اظهار کرد: پیش از ظهر چهارشنبه تا بعدازظهر جمعه (هفتم تا نهم ۹ شهریور) وزش باد شدید تا خیلی شدید و گردوخاک برای مناطق شمالی استان با تاکید بر روز پنجشنبه پیش‌بینی می شود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / رگبار پراکنده و وزش باد در ۹ استان

وی ادامه داد: در این مدت افزایش غبار همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید برای زاهدان، مناطق مرکزی، نوار شرقی از میرجاوه تا سراوان و غرب استان از شورگز تا فنوج پیش بینی می شود و دمای هوا از پنجشنبه حدود ۴ تا ۶ درجه کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به شهروندان‌ توصیه می‌شود در هنگام وقوع بادهای ۱۲۰ روزه نکات بهداشتی را رعایت کرده و در زمان غبار آلود شدن هوا استفاده از ماسک را جدی گیرند. همچنین در ترددهای جاده‌ای به سمت شمال استان رعایت حداکثری مقررات رانندگی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: بهتر است شهروندان از کار در ارتفاعات پرهیز و از گلخانه ها محافظت کنند. همچنین برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =