بیمارستان ناایمن لولاگر تعطیل شد

علی نصیری با اشاره به شروع رفع خطر از بیمارستان‌های پایتخت، از تعطیل شدن بیمارستان ناایمن لولاگر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ علی نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران امروز ۶ مرداد ١۴٠٣ در نشست خبری به سوی شهر ایمن و آماده با موضوع ارتقای ایمنی کالبدی، گفت: شهر نشینی توسعه یافته و به تبع آن حوادث نیز افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید:

حادثه بیمارستان گاندی زیر سایه اهمال‌ مسئولان / ناایمن‌ها با اخطارهای تشریفاتی ایمن نمی‌شوند

وی با بیان اینکه شاید نتوان تعداد حوادث را کم کرد، گفت: اما می توان میزان خسارت را کمتر کرد.

شناسایی ۵۵ مخاطره در تهران

نصیری گفت: در تهران ۵۵ مخاطره شناسایی شده که ١۴ مخاطره در اولویت قرار دارد و از جمله مخاطرات مهم می‌توان به سیل، زلزله، آلودگی هوا، خشکسالی، حریق، حوادث ترافیکی و ... اشاره کرد.
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران بیان کرد: تهران روزانه ١٣ میلیون جمعیت و شب‌ها ٩.۵ میلیون جمعیت دارد و دارای یک میلیون پارسل است.

وی به گسل‌های شناسایی شده تهران اشاره کرد و گفت: در شمال و جنوب گسل داریم و گسل جنوب تهران به دلیل مجاورت با بافت فرسوده گسل‌ خطرناک‌تری است.

عمده مردم تهران در زلزله با ریشتر بالا زنده می‌مانند

نصیری با بیان اینکه باید تلاش کنیم وقتی زلزله آمد، ساختمان‌های کمتری آسیب ببینند، اضافه کرد: عمده مردم تهران در زلزله با ریشتر بالا زنده می‌مانند و باید جلوی خرابی‌ها را گرفت و البته در زمینه بافت‌های فرسوده اقداماتی صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: با دانشگاه صنعتی شریف قراردادی بسته‌ایم و مدل سازی مخاطرات زلزله صورت گرفته است.
این مقام مسوول اضافه کرد: تهران ۸۶۶ متر اختلاف ارتفاع دارد که نوعی شیب محسوب می‌شود، شهرک قائم در مینی‌سینی بام تهران است و اختلاف آن با شهرری ۸۶۶ متر است و باید گفت که سالهاست کف رودخانه‌ها سیمان می‌شود اما در دنیا راه حل‌های مبتنی بر طبیعت داریم،
اما خروج از حالت طبیعی محیط، کار درست نیست، باید طرح نو داشته باشیم و به همین منظور امروز جلسه‌ای با مدیرکل بودجه شهرداری برای ایمنی شهر تهران داریم.

باید به حریم رودخانه ها احترام گذاشت

نصیری عنوان کرد: در تهران هفت رود دره مانند رودخانه کن وجود دارد که بالقوه پتانسیل سیل دارند، پس باید به حریم رودخانه‌ها احترام گذاریم.
رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در سازمان آغاز شده است، گفت: کار علمی با بیست نخبه دانشگاه صنعتی شریف داشته‌ایم و با آنها قرارداد سه ساله بسته‌ایم و تا یک ماه دیگر قابل ارائه است، برخی از نخبگان در حال خروج از کشور بودند اما با این پروژه در کشور ماندند.
نصیری گفت: ارزیابی ریسک به عنوان مبنای مدیریت بحران کلانشهر تهران در دستور کار است، ما تلاش کردیم با بیست کمیته تخصصی اندیشه‌ورز تعامل داشته باشیم و به طور مثال تنها با کمیته اندیشه‌ورز زلزله هجده جلسه برگزار کرده‌ایم که با بدنه دانشگاهی مرتبط است.

ارزیابی ریسک در تهران انجام شده است

وی با بیان اینکه ما با بدانیم با کدام ریشتر زلزله کدام پل‌ها می‌ریزند، گفت: ارزیابی ریسک در تهران صورت گرفته و تخمین خسارات پس از وقوع حادثه صورت گرفته است.

وی با اشاره به قرارگاه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران عنوان کرد: ۱۶۰۰۰ ساختمان نیازمند ارزیابی هستند، ۵۵۷۳ ساختمان بازدید شده و ۳۰۷۱ ساختمان ارزیابی شده است، اما شروع روند ارتقای ایمنی ۷ بیمارستان رسول اکرم، فیاض بخش، شهدای یافت‌آباد، بوعلی، فجر و فیروز آبادی آغاز شده است و همچنین بیمارستان ناایمن لولاگر تعطیل شده و باید تخریب و نوسازی در آن صورت گیرد؛
البته این را بگویم که خود بیمارستان داوطلبانه این کار را انجام داده است.

وی در ادامه به ارزیابی ایمنی یکپارچه ۳۰۷۱ ساختمان مهم و بلندمرتبه شهر تهران اشاره کرد و گفت: هر نهاد و سازمانی که مرتبط به ایمنی ساختمان بود را گرد هم آوردیم، چرا که تا پیش از آن شناسایی صورت نگرفته بود، در حال حاضر نمایندگانی از تیم‌های متخصص مشترکا با چک لیست ۱۷ صفحه‌ای که طبق متد علمی است پر می‌شود و پس از آن اساتید به تحلیل داده‌ها می پردازند.

نصیری بیان کرد: رویه‌ای که تعریف کردیم این است که تنشی به مردم منتقل نکنیم، اما دادستانی اسامی ساختمان‌های پرخطر را اعلام کرده است و ساختمان‌های پرخطر تهران در اکثریت نیستند.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران اظهار داشت: قوه قضاییه انصافا در دوره اخیر پای کار بوده است.

ایمن‌سازی مجتمع تجارت جهانی به زودی آغاز می‌شود

وی به مجتمع تجارت جهانی اشاره کرد و گفت: ما حتی با داخل دفتر مالک مجتمع تجارت جهانی فردوسی رفتیم. این ملک حکم ماده صد هم داشت اما آنها نگاه دیگری داشتند اما دادستانی ورود کرد و آنها قرار است بزودی ایمن‌سازی را آغاز کنند.

رفع خطر از ۵۵ گود رها شده در پایتخت

وی درباره گودهای پرخطر تهران نیز عنوان کرد: از مجموع ۲۵۲ گود رها شده در سطح شهر تهران پنجاه گود از آنها عمق بالای ١۵ متر و ۲۲ گود عمق بالای ٢٠ متر داشته است.
وی به گودهای پرواز، برج میلاد، فرهنگ، تعاون و بازار کفاشان اشاره کرد و افزود: ایمن‌سازی گودهای نامبرده انجام شده است و تا سال ۱۴۰۲ از مجموع ۲۵۲ گود رها شده در سطح شهر تهران ۵۵ گود رفع خطر شده است.

۶۶ پل در اولویت مقاوم‌سازی قرار دارد

نصیری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ یازده پل مقاوم سازی شده است، گفت: در حال حاضر هشت پل در حال مقاوم‌سازی است و کارگاه‌های آن فعال است و گدر پل‌های همت ولیعصر ، همت_ افریقا ، همت _بابایی، بابایی پروین بهسازی انجام شده است، البته ۶۶ پل را در اولویت مقاوم سازی قرار داده‌ایم چرا که شریان‌های اصلی شهر بودند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه یک برنامه‌نویسی برای طرح‌های مقاوم‌سازی در یک بازه زمانی ۱۰ ساله در حال انجام است، گفت: این طرح شامل ساختمان‌های عمومی، ساختمان‌های خصوصی، زیرساخت حمل و نقل، تاسیسات آبرسانی، تاسیسات گازرسانی، تاسیسات برق رسانی، زیرساخت ارتباطات و تاسیسات سوخت رسانی است.
نصیری در خصوص بودجه این کار، گفت: بودجه مقاوم‌سازی ساختمان‌های عمومی ۷۲۴ میلیون دلار، ساختمان‌های خصوصی ۷۹۴ میلیون دلار و شریان‌های حیاتی ۵۶۰ میلیون دلار و در مجموع بالغ بر ۲.۱ میلیارد دلار برآورد شده است که البته باید در خصوص بودجه آنها بحث و بررسی صورت گیرد.

بودجه ۵٠٠ هزار دلاری برای سنسورهای برج میلاد

وی در خصوص ایمنی برج میلاد، گفت: این برج کلا ٨ سنسور داشت که سنسورها از حیض انتفاع خارج شده است.
نصیری تاکید کرد: نیازمند ٨٠ تا ١٠٠ سنسور برای این برج هستیم و این کار نیازمند ۵٠٠ هزار دلار بودجه است و قرار است در سال آینده این موضوع در بودجه لحاظ شود.

صدور شناسنامه ایمنی برای تاورکرین‌ها

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در بخش دیگر سخنانش گفت: در بحث HSE ایجاد ردیف بودجه و ارتقا ساختار سازمانی و تدوین نظام نامه جدید را داشته‌ایم و از مجموع ۲۸۰۰ مدرسه دولتی شهر تهران تاکنون ۱۰۱۰ مدرسه از لحاظ HSE ارزیابی شده است که در این بررسی ها ۲۰۶ هزار و ۳۲ مورد عدم انطباق وجود داشته است و ارزیابی ۲۵۰۰ بوستان طی سال های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ از لحاظ HSE انجام شده که ۷۵ هزار مورد عدم انطباق وجود داشته که ۶۰ درصد آنها رفع شده است.
نصیری تاکید کرد: در بحث پایش وضعیت ایمنی تاور کرین‌ها شهر تهران، از ۲۹۰۰ بازدید به عمل آمده تعداد ۶۴۶ دستگاه جرثقیل برجی شناسایی شده و ۳۱۱ دستگاه نسبت به اخذ استانداردهای لازم اقدام کرده‌اند و روند صدور شناسنامه ایمنی برای این جرثقیل‌ها در حال انجام است‌.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =