سکاندار سازمان بهزیستی چه کسی خواهد بود؟

یک کنشگر حوزه افراد دارای معلولیت گفت: رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور لزوماً نیاز نیست از بدنه سازمان بهزیستی باشد اما باید فردی دغدغه‌مند و مسئولیت‌پذیر، دارای تحصیلات مرتبط، سابقه اجرایی موفق، با تجربه باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شهرام‌ مبصر، کنشگر حوزه افراد دارای معلولیت، با تأکید بر اینکه در انتصاب‌ها باید سازمان بهزیستی به طور ویژه دیده شود، اظهار کرد: بیش از ۴۴ سال از روزی که سازمان بهزیستی کشور از ادغام ۱۶ سازمان، موسسه و انجمن خیریه با یکدیگر پدید آمد می‌گذرد، زمانی که این ادغام به همت جمعی از دغدغه‌مندان و فعالان حوزه‌های مختلف اجتماعی صورت گرفت، امید می‌رفت این سازمان تبدیل به خانه‌ای امن برای گروه‌های هدف این سازمان شود و موجب تقویت بیشتر سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های غیردولتی این حوزه شود.

بیشتر بخوانید:

علت قطعی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد چیست؟

وی افزود: شاید خیالی خام که اگر چه دکتر محمدعلی فیاض‌بخش و سید محمدباقر حسینی لواسانی بر آن باور داشتند، اما نه تنها محقق نشد که هر روز جامعه هدف، کنشگران اجتماعی و تشکل‌های مرتبط با این سازمان، از خانه خود دورتر شدند. حالا و پس از رویکرد رئیس جمهور دولت چهاردهم برای شنیدن صدای بی‌صدایان و گروه‌های محذوف، و باور به قدرت جامعه مدنی و استفاده از رویکردهای کارشناسی، ما کنشگران اجتماعی و تشکل‌های غیردولتی به بازگشت به خانه‌مان امیدوار شدیم.

این کنشگر حوزه افراد دارای معلولیت خطاب به وزیرکار جدید نیز گفت:‌ ما کنشگران اجتماعی مستقل و سازمان‌های مردم نهاد به بازگشت به خانه‌مان با رویکرد و نگاهی که رئیس جمهور منتخب داشتند امیدوار شدیم و پس از حضور شما در وزارتخانه‌ای که از ۲۰ سال گذشته تاکنون مادر سازمان بهزیستی کشور است، امیدمان تقویت شد.

مبصر با بیان برخی شاخصه‌های رئیس جدید سازمان بهزیستی، خاطرنشان کرد: بنده معتقدم رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور لزوماً نیاز نیست از بدنه سازمان بهزیستی باشد اما باید فردی دغدغه‌مند و مسئولیت‌پذیر، دارای تحصیلات مرتبط، سابقه اجرایی موفق، با تجربه باشد و به نیازهای حوزه‌های مختلف و جامعه هدف متنوع سازمان اشراف داشته باشد.
وی با برشمردن برخی دیگر از ویژگی‌های رئیس سازمان بهزیستی، عنوان کرد: مدیر باید به ماموریت‌های سازمان واقف باشد، دارای پشتوانه اجتماعی، جسارت در برابر فشارهای وارده داشته باشد و از

همه مهم‌تر نگاه تحول‌گرایانه با تجربه مدیریت موفق تحول‌گرایی داشته باشد.
این کنشگر حوزه افراد دارای معلولیت در تشریح این دلیل که چرا باید رئیس سازمان بهزیستی از بدنه این سازمان نباشد، گفت: بی‌شک در بهزیستی مدیران خوب و محترمی وجود دارند اما اگر معاونان و

مدیران کل و میانی سابق و جدید سازمان بهزیستی توانایی تصمیم‌گیری و اجرایی قوی و ایجاد تحول رو داشتند که بهزیستی امروز با این حجم از مشکلات و نارضایتی جامعه هدف روبرو نمی‌شد. بهزیستی نیازمند یک تغییر رویکرد تازه و مثبت اساسی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1241716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =