یکی از بهترین قراردادها را با پیاتزا بستیم

رئیس فدارسیون والیبال درباره انتخاب پیاتزا به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران بیان کرد که یکی از بهترین قراردادها را با او بسته‌ایم و دلیلش این بود که هر دو طرف مایل به همکاری بودند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال در گفت‌وگویی تلویزیونی در خصوص امضای قرارداد با روبرتو پیاتزا سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران، اظهار داشت: در سال منتهی به المپیک که شرط قطعی گذاشتیم، وی نباید با تیم دیگری همکاری کند و تمام وقت در اختیار ماست، اما در دو سال اول منوط به توافق طرفین است. ۶ ماه از سال ما در تیم ملی کاری نداریم. او تا روزی که در ایران است حقوق می‌گیرد و ۶ ماه دوم حقوقش را از باشگاه میلانو دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

روبرتو پیاتزا رسما سرمربی تیم ملی والیبال شد

رئیس فدراسیون والیبال، ادامه داد: مهمترین قسمت آنالیز را توتولو دستیار وی انجام می‌دهد که یکی از بهترین کمک مربیان دنیا است. قراردادی که با وی داشتیم او باید از ابتدای پلی‌آف راهی ایران شود و تمامی بازی‌ها را رصد کند. خیلی از بازیکنان ما در ایران نیستند، اما اکنون دنیا آنلاین است و رصد می‌شود. پیاتزا تا پایان سال، ۲ بار در ایران حضور پیدا خواهد کرد. این مربی در کنفرانس خبری شرکت خواهد کرد و هم لیگ را مشاهده می‌کند.

وی افزود: انتخابی بازی‌های المپیک از تقویم فدراسیون جهانی حذف شده و برای رقابت‌های دیگر امتیاز گذاشته‌اند. ۳ تیم از قهرمانی جهان، قهرمان هر قاره به همراه میزبان و ۳ تیم دیگر در لیگ ملت‌ها انتخاب می‌شوند. پس هر سال برای ما مهم است، اما من می‌گویم توقع ایجاد نکنیم که سال بعد از رتبه ۱۵ به رتبه ۸ می‌رویم، چراکه این مساله نیازمند زمان است.

تقوی در خصوص برگزاری رقابت‌های لیگ برتر، عنوان کرد: می‌خواهیم تعداد تیم‌های لیگ برتری را کاهش دهیم. با توجه به شرایط ارزی که داریم، بازیکنان با رقم‌های پایین به خارج از کشور می‌روند و تعداد بازیکنان خوب ما در داخل کمتر می‌شود و نتیجه این می‌شود که تقاضا زیاد است و عرضه کم. در نهایت قمیت بازیکن بالا می‌رود و در نتیجه اسپانسرها کنار می‌کشند. باید میزان عرضه و تقاضا را تنظیم کنیم، برای همین باید تعداد تیم‌های لیگ برتری را کمتر کنیم. اعتقادا دارم ۱۲ تیم حضور داشته باشند و احتمالا در نهایت با ۱۱ تیم، به بهترین نحوه رقابت‌ها را برگزار کنیم.

وی در خصوص سعید معروف ملی‌پوش پیشین کشورمان، بیان کرد: پاسور خوب متولد می‌شود و بعد پرورش پیدا می‌کند و به تیم ملی اضافه می‌شود. اینکه توقع داشته باشیم کسی سعید معروف شود، نشدنی‌ است. شاید در بلند مدت هم نشود، چرا که او خاص بود و انصافا با همه وجود برای تیم ملی بازی کرد. او ضریب هوشی بالایی داشت و شاید شکل‌گیری فردی مثل او، سخت باشد.

رئیس فدراسیون والیبال در خصوص جلسه با صابر کاظمی بازیکن تیم ملی و اینکه محرومیت او لغو خواهد شد یا نه؟ توضیح داد: او از مردم عذرخواهی کرد و درخواست داد، در ازای جریمه‌ای (جریمه نقدی) که کمیته انضباطی تعیین می‌کند، در مناطق محروم استان گلستان هزینه کند و در عوض محرومیتش لغو شود. او فهمید مسیر چیست و فراموش نکنیم این بازیکن، یک سرمایه است. برخی می‌گویند حالا که اشتباهش را فهمیده، در ازای هزینه کرد اجتماعی، محرومیت را کنسل کنیم. برخی دیگر نیز معتقدند اگر این جریمه تعلیق شود، باب خواهد شد. من با نگاه اول موافقم و معتقدم صابر کاظمی بارها برای تیم ملی افتخارآفرینی کرده و اکنون که اشتباه را پذیرفته، نباید این سرمایه از دست برود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1242089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =