افزایش دستگیری‌های داخلی توسط دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی / یکی از اعضای کابینه خواستار به دار آویخته شدن معترضان شد!

دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی که اکنون با اعتراضات بی‌نظیر در تاریخ این رژیم مواجه شده‌اند، در تلاش هستند با دستگیری و خشونت علیه معترضان شرایط را تحت کنترل درآورده و از همین رو اعتراضات را به عنوان توطئه علیه کابینه مطرح می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایسکانیوز، اعتراضاتی که در اسرائیل به دلیل ناکامی‌های رژیم در تحقق اهداف جنگ و عمل نکردن نتانیاهو به وعده آزادی اسرای اسرائیلی آغاز شده، رو به گسترش است و شرایط در سرزمین‌های اشغالی روز به روز بدتر می‌شود. گسترش اعتراضات موجی از ترس و وحشت را در بین اعضای کابینه ایجاد کرده است. در شرایطی که خانواده‌های اسرا تلاش می‌کنند تا مقامات را برای تبادل زندانیان تحت فشار قرار دهند، مأموران امنیتی اسرائیل با دستگیری افراد معترض سعی دارند تا این موضوع را یک توطئه داخلی نشان دهند.

روزنامه تامیز اسرائیل در گزارش روز گذشته خود نوشت: پنج معترض در تظاهرات شب گذشته در اسرائیل دستگیر شدند. افراد معترض که بزرگترین اعتراض تاریخ اسرائیل را نیز رقم زدند، خواستار معامله گروگان‌ها بودند اما عکس العمل مأموران بازتاب یک تئوری توطئه توسط بازرسان اطلاعاتی پلیس را نشان داده است.

بیشتر بخوانید:

بهانه تراشی نتانیاهو برای دستیابی به توافق ادامه دارد/ کنترل کامل کریدور فیلادلفیا شرط اسرائیل برای توقف جنگ

بر اساس برخی گزارشات، از افراد دستگیر شده در مورد اینکه برای حضور در این مراسم پول دریافت کرده‌اند و یا با ایهود باراک-نخست‌وزیر سابق- ارتباط دارند، پرسیده می‌شود. یکی از معترضان ناشناس در مورد بازجویی‌هایی پلیس گفت مأموران در مورد نحوه ارتباط او با این اعتراضات سوال کردند و فرد معترض نیز به گروه‌های واتساپ اشاره کرد. همچنین از او در مورد نحوه کمک مالی به این اعتراضات و رابطه با ایهود باراک نیز سوال کردند.

ایهود باراک که به یکی از منتقدان سرسخت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر تبدیل شده، در سال‌های اخیر یکی از چهره‌های سرسخت اعتراضات بوده است. او با نافرمانی مدنی خواستار محکومیت‌های آتشین شخصیت‌های مهم در اسرائیل بود. برخی در اسرائیل خواستار دستگیری باراک هستند. حتی یکی از اعضای حزب حاکم لیکود نتانیاهو سال گذشته گفت که در کشورهای دیگر، چنین فردی به دار آویخته خواهد شد.

این در حالی است که اعتراضات در اسرائیل حتی اگر به سرکردگی باراک هم باشد نشان دهنده خشمی است که از تصمیمات نتانیاهو به وجود آمده است. چیزی که مقامات نمی‌خواهند به آن اعتنایی کنند. برخی کارشناسان معتقدند افزایش حملات در غزه باعث خشم بیشتر حماس و در نتیجه گره بیشتر در حل مسئله گروگان‌ها ایجاد می‌کنند. خواسته مردم اسرائیل آرامش و باز گردانده شدن فرزندانشان است. چیزی که نتانیاهو و اعضای حزب او گوش خود را برای شنیدن آن گرفته و حتی حاضرند این اوضاع را یک توطئه داخلی ربط داده و از حقیقت دوری ‌کنند.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1242365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =