۲۲ شهریور آخرین مهلت ثبت‌نام دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد/ رشته‌های براساس سوابق تحصیلی واحد تهران مرکزی ۱۵ مهر اعلام می‌شوند

معاون آموزشی دانشگاه آزاد تهران مرکزی گفت: ثبت نام اولیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ۱۷ شهریورماه آغاز شده و تا ۲۲ شهریورماه نیز ادامه دارد.

ناصر غفوری عدل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی تحصیل می‌کنند، گفت: تهران مرکز یک برند دانشگاهی و بزرگترین واحد دانشگاه آزاد در کشور است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاداسلامی تهران مرکز اولین و بزرگترین دانشگاه از لحاظ تعداد دانشجو در خاورمیانه است. بنابراین ما تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌های علمی وآموزش را از نظر کمیت و کیفیت ارتقا دهیم و حداقل‌های لازم اتفاق رخ دهند تا دانشجویان از لحاظ علمی و فرهنگی در سطح مناسبی قرار گیرند. علاوه بر آن تعداد اعضای هیئت علمی تهران مرکز نیز نسبت به دانشجویان بسیار مناسب است و این نسبت، از سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی منصوب شد

غفوری بیان کرد: بیش از ۹۰۰ عضو هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی فعالیت می‌کنند. در حالیکه واحد دانشگاهی قبل از ما از لحاظ تعداد اعضای هیئت علمی؛ حدود ۴۵۰ عضو دارد. بنابراین با اختلاف چشمگیری اساتید این واحد دانشگاهی زیاد است. علاوه بر آن؛ تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی در تهران مرکز به روز و کامل بوده و بسیاری از دانشگاه‌های دولتی و ارگان‌های مختلف تمایل دارند تا با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی قراردادهای آموزشی و پژوهشی منعقد کنند.

این مسئول دانشگاهی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، دانشجویی و تفریحی دارای امکانات مناسبی است، گفت: در حال حاضر مجموعه‌های ورزشی مناسبی در واحد وجود دارد تا دانشجویان اوقات فراغت خود را در این مجموعه سپری کنند. همچنین کلاس‌های درسی و علمی رشته‌های تربیت بدنی نیز در این سالن‌های ورزشی برگزار شود.

۲۲ شهریورماه آخرین مهلت ثبت نام دانشجویان تحصیلات تکمیلی

وی با بیان اینکه ثبت نام دانشجویان ورودی سال‌های گذشته ۸ شهریورماه انجام شد، گفت: ثبت نام متاخرین نیز ۲۱ شهریورماه است. انتخاب واحد برای ترم تحصیلی آینده نیز از ۱۷ شهریورماه آغاز شده است. علاوه بر آن؛ ۲۴ شهریورماه نیز زمان حذف و اضافه است.

غفوری اضافه کرد: ثبت نام دانشجویان ورودی جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری آغاز شد است. ثبت نام اولیه آنان از ۱۷ شهریور ماه آغاز شده و تا پایان هفته یعنی ۲۲ نیز ادامه دارد. افرادی که به هر دلیلی نتوانستند ثبت نام حضوری را انجام دهند می‌توانند تا این تاریخ به واحد تهران مرکزی مراجعه کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی ادامه داد: انتخاب واحد دانشجویان ورودی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به صورت گروهی انجام می‌شود. به این معنا که معاونت آموزشی دانشگاه بر اساس درس‌های پیش نیازی که از سوی گروه‌های درسی اعلام می‌شود، واحدهای درسی را انتخاب می‌کند.

وی درباره ثبت نام دانشجویان ورودی جدید مقطع تحصیلی کارشناسی بیان کرد: با توجه به اینکه سایت مرکز سنجش و پذیرش و آدرس این سایت از هفته گذشته فعال شده است؛ دانشجویان و داوطلبان از طریق این سایت می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

اعلام رشته‌های بدون آزمون در مهرماه

غفوری با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳ رشته‌ بدون آزمون در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی داریم، گفت: اکثر رشته‌های علوم غیر پزشکی تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران مرکزی هم تدریس می‌شوند. تعدادی از رشته‌ها با آزمون هستند و تعدادی از رشته‌های بدون براساس هماهنگی‌های انجام شده ۱۵ مهرماه اعلام خواهد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی ادامه داد: ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی در حال انجام است. البته مرکز سنجش و پذیرش در حال بررسی آنها است. بعد از این تاریخ، جدول زمان بندی برای ثبت نام و تشکیل پرونده و بارگذاری مدارک به صورت مجازی و ثبت نام حضوری به تفکیک دانشکده‌ها در سایت دانشگاه، کانال‌های دانشجویی و فضای مجازی اطلاع رسانی می‌شود. علاوه بر آن؛ پیامک زمان ثبت نام نیز برای افراد ارسال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: البته ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون دست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی است؛ بنابراین امکان تعجیل و تاخیر وجود دارد. البته به دلیل اینکه این دانشجویان از ورودی‌های ترم تحصیلی خود دیر ثبت نام می‌کنند، در نتیجه شروع کلاس‌های درس آنان نیز تاخیر همراه است. برای آنان کلاس جبرانی برگزاری می‌شود یا با هماهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی؛ امتحانات دیرتر آغاز می‌شود. این تصمیم گیری نیز بستگی به سیاست های سازمان مرکزی دانشگاه دارد.

غفوری در پایان تصریح کرد: رشته‌های بدون آزمون، رشته‌هایی هستند که معمولا متقاضی دارند. بنابراین ما با توجه به ظرفیت‌های آموزشی موجود، تلاش می‌کنیم بیشتر درخواست‌ها را پذیرش کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =