افتتاح ۲۰ مدرسه تا قبل از بازگشایی مدارس

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد از آغاز بهره‌برداری ۱۶۹ کلاس درس تا قبل از شروع سال تحصیلی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۵ مدرسه در قالب تعهد سه هزار میلیارد تومانی صنایع و معادن استان در قبال مسئولیت‌های اجتماعی آنها در حال ساخت است.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز از یزد، محسن کاظمی در خصوص عملکرد این اداره کل طی سه سال دولت شهید آیت الله رئیسی اظهار کرد: طی این مدت ۵۳ شامل ۴۷۱ کلاس کلاس کلاس اتاق با مدرسه زیربنای ۸۰ هزار و ۹۱۸ متر مربع ایجاد و به ساختار آموزشی استان اضافه شد.

وی همچنین از ساخت و راه اندازی ۱۷ سالن ورزشی، ۱۰۱ چمن مصنوعی، اجرای ۱۵ طرح توسعه و ۳۳ طرح دیگر از آزمایشگاه، سالن چند منظوره، نمازخانه، کتابخانه و طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ خبر داد و مجموع اعتباری هزینه شده در این طرح. . ‎ها را بالغ بر ۱۲۸۳ میلیارد تومان ذکر کرد.

این مسئول از ابتکارات دولت سیزدهم در حوزه ساخت مدارس را از مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن استان یزد برشمرد و مشخص کرد: در همین راستا از سه هزار میلیارد تومان از مدارس صنایع و معادن استان گرفته شده است. ۱۵ مدرسه در این حوزه در حال ساخت است.

وی همچنین اضافه شد: طی این مدت و در قالب طرح شهید عجمیان بیش‌ از 300 مدرسه در استان بازسازی و ساخته شده‌اند.

کاظمی با اشاره به افزایش اعتبارات این اداره کل از ۳۳۴ میلیارد تومان در چهار سال دولت دوازدهم به ۱۲۹۲ میلیارد تومان در سه سال دولت سیزدهم، بیان کرد: تعداد کلاس های درس ایجاد شده در دولت دوازدهم نیز ۴۴۹ مورد بوده است که این رقم از سال دولت دوازدهم است. ۱۴۰۰ تا کنون بوده است. پایان سال گذشته افزون بر ۴۷۰ کلاس بوده است.

وی گفت: مجموع چمن‌های صنایع مصنوعی در دولت دوازدهم در حالی ایجاد می‌شود که این تعداد فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در استان صد چمن مصنوعی بوده و در تجهیزات مدارس نیز در همین مدت ۱۸۱ میلیارد تومان هزینه می‌شود. چهار برابر عملکرد استان در دولت دوازدهم بوده است.

مدیر کل نوسازی استان به بیش از ۳۰۴ هزار مترمربع ایزوگام سازی مدارس، آسفالت‌سازی ۱۰۶ مدرسه به مساحت بیش از ۱۷۰ هزار مترمربع و همچنین استانداردسازی ۷۰۹ کلاس درس در مدارس استان طی این سه سال اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۴۰ میلیارد تومان. بابت. تعمیرات مدارس استان هزینه شده است.

کاطمی در پایان به طرح‌های بهره‌برداری از اداره کل نوسازی مدارس استان با آغاز هفته دولت و تداوم، تا آغاز سال تحصیلی جدید اشاره و اعلام کرد: طی این مدت ۲۰ مدرسه با ۱۶۹ کلاس درس و زیربنای ۳۹ هزار و ۹۸۹ مترمربع، چهار سالن. ورزشی، 9 زمین چمن، سه طرح توسعه مدرسه و دو نمازخانه در استان بهره برداری می شود.

خبرنگار: محمد رضا زارع صدرآبادی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =