تجمع مجدد کنکوری‌ها مقابل نهاد ریاست جمهوری/ داوطلبان: وعده افزایش یک و نیم برابری ظرفیت کنکور داده شد

داوطلبان معترض به تاثیر قطعی معدل در کنکور می‌گویند که در تجمع روز گذشته آن‌ها در مقابل نهاد ریاست جمهوری وعده داده شد که ظرفیت کنکور یک ونیم برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معترضان به تاثیر قطعی معدل در کنکور سه‌شنبه ۲۰ شهریور در مقابل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کردند. قانون هم‌ترازی کنکور یکی از مواردی اعتراضی داوطلبان است. بر اساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی داوطلبان ۱۴۰۳ می‌توانند سال بعد هم‌ دوباره در کنکور شرکت کنند. در این بین داوطلبان کنکور ۱۴۰۴ معترضند که این ذخیره تراز به ضرر آن‌هاست و از ظرفیتشان کم می‌کند.

این تجمع بعدازظهر دیروز در مقابل نهاد ریاست جمهوری ادامه یافت. به گفته افراد حاضر در تجمع، از هرگروه معترض دو نماینده برای مذاکره با مسئول بخش دیدار مردمی و روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری فرستاده شدند و به معترضان وعده داده شد که ظرفیت کنکور یک ونیم برابر افزایش یابد.

گفتنی است، پیش‌تر رئیس جمهور نیز در سخنانی انتقادی نسبت به وجود برخی ناعدالتی‌ها در نظام آموزشی کشور، گفته بود: برای کنکور باید معیارهای جدیدی وضع شود تا رقابت عادلانه و برابر باشد، بازنگری در کنکور ضروری است.

تجمع مجدد کنکوری‌ها مقابل نهاد ریاست جمهوری/ داوطلبان: وعده افزایش یک و نیم برابری ظرفیت کنکور داده شد

یکی دیگر از خواسته‌های معترضان؛ مذاکره با افرادی است که این مصوبه را تصویب کردند. همچنین به دلیل تقلباتی که در امتحانات نهایی شکل گرفت و می‌گیرد، از رئیس جمهور خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =