قنبرزاده: در بحث اورونوف حق با پرسپولیس است

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در یک هفته اخیر تیم‌های‌ عربی تغییر روش دادند و سهمیه بازیکن خارجی خود را افزایش دادند و حتی در برگزاری مسابقات آسیایی هم این سهمیه افزایش پیدا کرده است، ما نیز این کار را انجام خواهیم داد. اوستون اورونوف، بازیکن پرسپولیس چون سال گذشته این تیم سهمیه زیر ۲۵ سال نداشته، می‌تواند در لیست قرار بگیرد و قطعا اصلاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، منصور قنبرزاده، نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره افزایش سقف بودجه تیم‌های آسیایی گفت: به دلیل عدم اشراف به قانون، اعلام کردند که سقف بودجه تغییر می‌کند. در آیین نامه که مرور کنید، متوجه می‌شوید که سقف بودجه هیچ تغییری نکرده و سر جای خودش است. نکته‌ای که تغییر پیدا کرده بحث پاداش تیم‌های آسیایی است. پاداش ‌آسیایی‌ها به این شکل بود که نخبگان ۸۰۰ هزار دلار می‌گیرد و لیگ پایین‌تر (سطح دوم) ۳۰۰ هزار دلار و فدراسیون این را در نظرگرفت. در دستور العمل اینگونه آمده که به میزان خالص پرداختی به تیم‌های آسیایی به سقف بودجه ‌آن‌ تیم‌ها اضافه شود. با توجه به اینکه با صعود به مرحله‌های بالاتر پاداش‌ها اضافه خواهد شد ما یک علی الحسابی را برای این‌ها در نظر گرفتیم. چند جلسه داشتیم ولی هنوز به جمع بندی نرسیدیم. در یک هفته اخیر تیم‌های‌ عربی تغییر روش دادند و سهمیه بازیکن خارجی خود را افزایش دادند و حتی در برگزاری مسابقات آسیایی هم این سهمیه افزایش پیدا کرده است. این یک فشار مضاعفی به باشگاه‌های ایرانی وارد می‌کند که به نوعی تیم ملی ما هستند. ۷۵ درصد سهمیه لیگ نخبگان مربوط به نتایج تیم‌ها در مسابقات است و به همین دلیل در سال آینده سهمیه ما در این لیگ کم شد. بخشی زیر ساخت است و بخشی نتایج تیم ملی آن‌ کشور است تا زمانی که نتوانیم نتایج خوب بگیریم این سهمیه کمتر می‌شود. با این شرایطی که پیش آمده و خیلی از کارشناسان نیز به صورت مکتوب درخواست دادند، نهایتا به این جمع بندی رسیدیم که سقف بودجه تیم‌های لیگ نخبگان به یک میلیون و سیصد هزار دلار افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

افشاگری هافبک پرسپولیس پس از فسخ قراردادش + عکس

«چرا افزایش سقف بودجه تیم‌های آسیایی دیر اعلام شد؟» قنبر زاده در واکنش به اظهارات تند درویش، مدیرعامل پرسپولیس گفت: یک چیز را فراموش نکنید که بعضی دوستان عجله کردند، من این را می‌پذیرم که اگر زودتر اعلام می‌شد، قدرت تصمیم گیری تیم‌ها بهتر می‌شد. ما در یک هفته گذشته متوجه شدیم که امارات و عربستان سهمیه خود را افزایش دادند و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز سهمیه خارجی‌ها را افزایش داده است. ما تا ۱۰ آبان فرصت اضافه کردن سه بازیکن را به لیست آسیایی داریم. برخی باشگاه‌ها تقاضا کردند که سهمیه بازیکن خارجی اضافه شود. نظر شخصی من این است که این امر انجام شود. اوستون اورونوف، بازیکن پرسپولیس چون سال گذشته این تیم سهمیه زیر ۲۵ سال نداشته، می‌تواند در لیست قرار بگیرد و آسیبی نمی‌رساند و قطعا اصلاح می‌شود. ما یک خانواده فوتبال هستیم و قانونی را با جانب‌داری وضع نمی‌کنیم چرا که نمی‌خواهیم خودمان را زیر سوال ببریم.

قنبر زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که آیا افزایش سقف بودجه تیم‌های آسیایی برای آن‌ها تله مالی ایجاد نمی‌کند؟، اظهار کرد: به صورت بدبینانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار آن‌ها پاداش اضافه بر ۸۰۰ هزار دلار می‌گیرند و اختلاف این موضوع ۵۰۰ هزار دلار است. برای لیگ دوم نیز یک میلیون دلار است، باشگاه‌های تراکتور و سپاهان تراز مالی مثبتی دارند.

او با اعلام اینکه «مشکل باشگاه‌های ایرانی برای وصول پاداش‌های‌شان از AFC حل شد» گفت: در سال گذشته این‌ها را به صورت نقدی دریافت کردند یا تهاتر می‌کنند. هر تصمیمی در هر عملیاتی یک سری معایب و مزایا دارد اما گاهی تیم شما در دقایق پایانی بازی باید تاکتیک خود را با توجه به تیم حریف عوض کنید. ما نیز با قبول حرف منطقی کارشناسان قوانین را اصلاح کردیم که ان‌شاءالله در جلسه شنبه حل خواهد شد. بحث افزایش بازیکنان خارجی به نظرم به کار خواهد رفت.

قنبر زاده در واکنش به یک ابهام که چطور نبی زمانی که در خواب مصنوعی است، با افزایش سقف بودجه موافقت کرده است؟ بیان کرد: شک نکنید تا زمانی که هیات رییسه موافقت نکند، این اتفاق نمی‌افتد. تا جایی که من اطلاع دارم، اکثر اعضای هیات رییسه نظرشان موافق بود اگر چه که نقدی هم داشتند. در هیات رییسه اگر ۵۰ درصد موافق باشند این رای اعلام می‌شود و مشکلی وجود ندارد.
انتهای پیام

کد خبر: 1242673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =