فرزندان طلاق در چه سنی بیشتر آسیب می‌بینند؟

طلاق در هر سنی برای کودک آسیب‌زا است و راهی برای آسیب ندیدن کودک وجود ندارد شاید به همین دلیل است که طلاق بر پایه روایات منفورترین حلال نزد خداوند به شمار می‌رود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شاید امروزه سعی می‌شود که همه مفاهیم قدسی سعی شده است قدسی زدایی شود نوشتن مطلبی درباره از طلاق کار بسیار آسانی باشد اما طلاق منفورترین حلال خداوند در اسلام است چون اثرات ماندگار و مخرب در خانواده و افراد دارد به خصوص تاثیر بد و ماندگار و طولانی بر فرزندان می‌گذارد اما یکی از پرسش‌های مهم والدینی که می‌خواهند طلاق بگیرند این است که فرزندان طلاق در چه سنی بیشتر آسیب می بینند؟ پاسخ قطعی این است فرزندان طلاق خواسته یا ناخواسته از به هم خوردن بنیان خانواده آسیب می بینند. و راه فراری از آسیب طلاق بر فرزندان وجود ندارد. طلاق والدین در هر سنی آسیب‌های مخصوص به خودش را دارد و آسیب‌ها در سنین مختلف متفاوت است. در هر سنی فرزندان طلاق یک سری آسیب ها را به جان می خرند. شناخت آسیب هایی که در هر سن متوجه فرزندان است می تواند در عملکرد بهتر والدین و توجه به آن نکات بیشتر تأثیر داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بهانه عجیب یک مرد برای طلاق از همسرش

فرزندان طلاق زیر سه سال

کودکان که سن آن ها زیر سه سال است ممکن است از نظر پدر و مادر چندان مشکلی با طلاق نداشته باشند و نتوانند آن را تشخیص دهند؛ اما بهتر است بدانید که جدایی برای فرزندان طلاق زیر سه سال مانند از دست دادن یک مراقب است. کودکان در هر سنی حضور هر دو والد را در زندگی تشخیص می دهند و هر چه سن بالاتر رود این عامل تشدید می شود. معمولاً در این مواقع فرزند تنش های موجود را درک می کند و هر چند در ظاهر نشان ندهد، ولی به صورت پرخاشگری، گریه و شب ادراری در خود آثار آن را نشان می دهد. سعی کنید به زمان های بودن با فرزندتان بیشتر اهمیت دهید. به خصوص برنامه های قبل از خواب را مانند روال قبل ادامه دهید.

فرزندان طلاق سه سال تا قبل از مدرسه

در این سنین فرزندان درک بیشتری نسبت به نظام خانواده دارند و اختلافات بین والدین را به خوبی درک می کند. همچنین در اطراف خود با دیدن کودکان هم سن و سال که با پدر و مادر خود زندگی می کنند، بیشتر متوجه کمبودهای زندگی خانوادگی خود می شوند. در این مواقع باید ارتباط با والدین حفظ شود تا کودک احساس اعتماد به نفس بیشتری کند. بهتر است والدین در خانه ی خود که ممکن است کودک هر چند وقت یک بار بین آن ها رد و بدل شود، قوانین مربوط به خانه باید اثبات شده و یکسان باشد تا کودک نظم را یاد بگیرد.

فرزندان طلاق در سنین مدرسه

در این سن کودک ارتباط بیشتری با هم سن و سالان خود دارد و بیشتر تحت تأثیر نداشتن نظام خانوادگی مستحکم قرار می گیرد. در سنین 7 تا 13 سال نیز کودکان مشکلات خاصی را تجربه می کنند. معنی نفرت را می فهمند و در برخی مواقع خود را مقصر مشکلات پدر و مادرشان می دانند. احساس اندوه و غم در این سنین بیشتر بروز می کند و اکثر فرزندان طلاق در این سن منزوی و گوشه گیر می شوند. هر چه در این سن فرزندان بیشتر مورد توجه قرار گیرند بهتر است. این کودکان بسیاری از مسائل را می فهمند و می توانند درک کنند. از این رو باید در این سنین می توانید دلایل طلاق خود را به کودکان بگویید.

همچنین باید دقت کنید به هیچ عنوان همدیگر را مقصر اصلی جلوه ندهید و والد دیگر را در ذهن کودک خود تخریب نکنید.

کودک به هر دو نفر شما به عنوان الگو نیاز دارد. حال اگر همسر سابقتان فردی مناسب برای زندگی با شما نبود، دلیل بر این نیست که در دیگر روابط خود از جمله روابط با فرزندان خود نیز فرد مناسبی نیست. به گونه ای این مسئله را توضیح دهید که فرزند نقش خود را کاملاً در حاشیه طلاق شما ببیند و به هیچ عنوان احساس گناه از طلاق گرفتن تان نکند. اگر فرزندان طلاق ارتباط بین والدین خود را ببینند بسیار بیشتر آرامش خواهند داشت.

به هر حال می توانید همدیگر را به عنوان دوست خانوادگی بپذیرید و حتی در مواقعی رفت و آمد نیز داشته باشید. برخی از والدین از فرزندان خود به عنوان جاسوس دو جانبه استفاده می کنند. این کار بسیار خطرناک است و روحیه ی کودک را به مراتب حساس تر می کند. همچنین باعث می شود تا کودک به جای لذت بردن از زندگی و داشته های خود بیشتر دنبال پیدا کردن عواملی باشد که جالب نیستند و برای خبر دادن به والد دیگر استفاده می شوند.

انتهای پیام/



کد خبر: 1242938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =