ظفرقندی: مهاجرت پزشکان در هیچ کشور و در هیچ زمانی صفر نبوده است

وزیر بهداشت در خصوص برنامه دولت چهاردهم برای کاهش آمار مهاجرت کادر درمان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که آیا در دولت چهاردهم آمار مهاجرت پزشکان و پرستاران به صفر خواهد رسید یا خیر، گفت: مهاجرت پزشکان در هیچ کشور و در هیچ زمانی صفر نبوده است. هدف ما این است که مهاجرت پرستاران و پزشکان را با ایجاد انگیزه، شرایط خوب کاری، امید اجتماعی کاهش دهیم. مطمئن هستم که این اقدام را در دولت چهاردهم می‌توانیم انجام دهیم؛ اما امکان به صفر رسیدن مهاجرت پزشکان در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

آخرین خبرها درباره وضعیت پرداخت مطالبات پرستاران

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش مهاجرت و ایجاد انگیزه شامل همه کادر درمان می‌شود یا گروه خاصی؟ بیان کرد: همه کادر درمان موردتوجه ما هستند. بحث مهاجرت یا ارائه خدمت در کشورهای دیگر یک بحث عمومی در حوزه پزشکی است. پرستاران، پزشکان و سایر پرسنل حوزه سلامت مشمول این توجه هستند.

ظفرقندی در ادامه تأکید کرد: به‌غیراز بحث فراهم‌کردن معیشت و تأمین زندگی مناسب و حقوق حقه برای پزشکان و کادر درکان، فراهم‌کردن تکریم و امنیت اجتماعی برای این افراد حتی در مناطق محروم باید موردتوجه قرار گیرد.

وزیر بهداشت در آخر بیان کرد: مرتفع کردن مشکلات کادر درمان باید در اولین فرصت انجام شود، ازاین‌رو در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =