علت گرانی گوشت مرغ چیست؟

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد، گفت: به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت جوجه یک‌روزه، نظارت ویژه بر واحدهای تولیدی و کنترل بازار و ثبات قیمت مرغ، طرح تشدید نظارت بر این واحدها با همکاری تولیدکنندگان واحدهای پرورش مرغ گوشتی انجام می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مسعود امراللهی، اظهار داشت: طبق گزارش‌هایی که به دست ما رسیده کاهش عرضه و افزایش بی‌رویه قیمت جوجه یک‌روزه منجر به افزایش قیمت نهایی مرغ شده است.

بیشتر بخوانید:

با مزاج انواع گوشت بیشتر آشنا شوید

دو هفته‌ای است که نرخ گوشت مرغ در بازار افزایش یافته و از هر کیلوگرم ۷۸ تا ۸۸ هزار تومان به ۸۵ تا ۹۶ هزار تومان رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در این خصوص، گفت: میزان سفرها در شهریور افزایش یافته و همین امر منجر به افزایش تقاضا در بازار شد. علاوه بر اینکه گوشت مرغ شهریورماه مربوط به جوجه‌ریزی اواخر خرداد و تیرماه است که به دلیل گرمای هوا میزان جوجه‌ریزی در استان‌های جنوبی کاهشی و در مرکز، تراکم تولید پایین آمده بود؛ ضمن اینکه وزن‌گیری هم کم شده و مرغ‌ها سبک‌تر هستند.

در همین راستا مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: طبق گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، کاهش عرضه و افزایش بی‌رویه قیمت جوجه یک‌روزه در هفته‌های اخیر، منجر به افزایش قیمت نهایی مرغ و اجحاف در حق مصرف کننده نهایی شده که ریشه آن تخلف برخی از واحدهای تولید کننده جوجه یک‌روزه است.

وی افزود: برخورد قاطع با هر نوع تخلف و گران‌فروشی جوجه یک‌روزه خواهد شد.

این مسئول دولتی با اشاره به عدم افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز این واحدها، ادامه داد: به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت جوجه یک‌روزه، نظارت ویژه بر واحدهای تولیدی و کنترل بازار و ثبات قیمت مرغ، طرح تشدید نظارت بر این واحدها با همکاری تولیدکنندگان واحدهای پرورش مرغ گوشتی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در صورتی که مرغداران فاکتور خرید حاکی از گران فروشی واحدهای تولیدی جوجه یک‌روزه را به دفاتر نظارت و بازرسی مستقر در سازمان‌های جهاد کشاورزی استان ارسال کنند، ضمن برخورد قانونی و معرفی متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی، وجوه اضافی گران فروشی هم به مرغداران عودت داده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =