استفاده از پژوهش‌های کاربردی «کدومو» در برنامه‌سازی صداوسیما

رئیس سازمان صدا و سیما در بازدید از غرفه سکوی «کدومو» ضمن تاکید بر توسعه فعالیت‌های پژوهشی این مجموعه فرهنگی رسانه‌ای، از این سکو برای کاربردی سازی پژوهش‌ها در برنامه‌سازی صداوسیما دعوت کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه افتتاحیه سومین نمایشگاه رصتا در بازدید از غرفه کدومو «دستیار رسانه‌ای والدین»، در جریان آخرین پژوهش‌های انجام شده این سکو قرار گرفت و ضمن تاکید بر توسعه فعالیت‌های پژوهشی این مجموعه فرهنگی رسانه‌ای، از این سکو برای کاربردی سازی پژوهش‌ها در برنامه‌سازی صداوسیما دعوت کرد.
کدومو، به عنوان دستیار رسانه‌ای والدین، با حضور در سومین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر(رصتا) در تلاش است تا با ایجاد ارتباط موثر با پلتفرم‌های ارائه محتوا، ضمن ارتقای سواد رسانه‌ای، بستری امن، و قابل اتکا برای خانواده‌ها را فراهم نماید.

در همین راستا، کدومو با انجام پژوهش‌های تخصصی در حوزه‌های مطالعاتی مرتبط با کودک و نوجوان، سعی در شناسایی نیازهای مخصوص کودک و نوجوان دارد؛ بولتن‌ پژوهشی « خط مستقیم تهران-سئول » که یکی از این پژوهش‌هاست که دلایل و عوامل علاقه نوجوانان به فیلم‌ها وسریال‌های کره‌ای می‌پردازد.

در این دیدار، امیر محمد بهامیر، مدیر واحد ارزیابی کدومو، ضمن بیان ضرورت بررسی دقیق محتواهایی که الزاما در ارزیابی‌های روزمره قابل تحلیل نیستند، تاکید کرد: بولتن‌های کدومو نه تنها به خانواده‌ها و والدین در انتخاب محتوای رسانه‌ای مناسب کمک می‌کند، بلکه پشتوانه‌ای قابل اعتماد برای سیاست‌گذاران فرهنگی نیز فراهم می‌آورد.

وی افزود: این بولتن‌ها به‌عنوان منبعی علمی و مستند، به بررسی جنبه‌های مختلف رسانه‌ها و تاثیرات آن‌ها بر کودکان و نوجوانان پرداخته و توصیه‌های تخصصی برای خانواده‌ها و مربیان ارائه می‌دهند.

در طول چهار روز نمایشگاه، کدومو با برگزاری جلسات تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، به معرفی ابزارهای کارآمد در زمینه ارزیابی محتوای رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای خواهد پرداخت. این جلسات، فرصتی مناسب برای والدین و مربیان است تا با تکنیک‌ها و استراتژی‌های جدید کدومو آشنا شده و از آن‌ها در زندگی روزمره و تربیت فرزندان خود بهره ببرند.

همچنین، رونمایی از بولتن جدید کدومو که در روزهای آتی نمایشگاه انجام خواهد شد، یکی از مهم‌ترین اتفاقات این رویداد است. این بولتن به موضوعات خاص و حساس در حوزه رسانه‌های کودک و نوجوان پرداخته و راهکارهایی عملی برای والدین و فعالان این حوزه ارائه می‌دهد. و به‌عنوان مکملی برای ارزیابی‌های رسانه‌ای روزانه، به تحلیل عمیق‌تری از موضوعات پرداخته و بستری امن‌تر برای استفاده از رسانه‌ها فراهم می‌کنند.

یکی از محورهای اصلی حضور کدومو در نمایشگاه رصتا، تعامل مستقیم با خانواده‌ها و ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه سواد رسانه‌ای است. این پلتفرم در طول نمایشگاه، با ارائه راهکارهایی برای بهبود استفاده کودکان و نوجوانان از رسانه‌ها، به والدین کمک می‌کند تا با آرامش خاطر بیشتری به انتخاب محتواهای مناسب بپردازند. کدومو از طریق گفت‌وگوهای حضوری و آنلاین، به خانواده‌ها نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند از ظرفیت رسانه‌ها برای تربیت بهتر فرزندان خود بهره‌برداری کنند.

نمایشگاه رصتا، از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =