هیچ سخت افزاری در مرکز پویانمایی صبا نداریم/ تولید همه محصولات به بخش خصوصی واگذار می‌شود

رئیس مرکز پویانمایی صبا گفت: ما هیچ سخت افزاری در مرکز پویانمایی صبا نداریم و معتقدیم در مرکز نباید هیچگونه خرید سخت افزاری داشته باشیم چون تولید در دست بخش خصوصی است و سالهاست هیچگونه خرید سخت افزاری انجام نشده است.

محمد رحیم لیوانی رئیس مرکز پویانمایی صبا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در خصوص تولید محصولات پویانمایی گفت: مرکز پویانمایی صبا به عنوان تخصصی ترین مرکز پویانمایی کشور بیش از ۳۰ سال تجربه دارد و تقریبا تمام محصولات این مرکز به طور مستقیم و غیرمستقیم مبتنی با شعارمان یعنی تولیدات پاک و بر مبنای آموزه های دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی تولید می شود. تعهدمان این این است اگر یک پویانمایی از ما در هرکجای دنیا به نمایش درآمد، مخاطب بدون دیدن تیتراژ بتواند تشخیص دهد این کار مربوط به کدام سرزمین و مربوط به کدام تفکر است.

وی با بیان اینکه آموزه های دینی در همه تولیدات این مرکز با میزان کم یا زیاد دیده شده است افزود: بعضی از محصولات به صورت مستقیم به مسائل دینی و معرفتی می پردازد و بعضی از محصولات غیرمستقیم؛ مثلا در مجموعه ای که ۲۶ قسمت از آن در حال تولید است به صورت مستقیم به احکام کودکان، جوانان و نوجوانان می پردازد.

رئیس مرکز پویانمایی صبا تصریح کرد: طراحی، نظارت و فرآیند نظارت بر تولید و همچنین سرمایه گذاری در مرکز صبا انجام می شود اما فرآیند تولید ۱۰۰درصد به بخش خصوصی واگذار می شود و ما در مرکز صبا هیچ انیمیشنی را مستقیما خودش تولید نمی کند.

وی در خصوص زیرساخت و تجهیزات سخت افزاری در این مرکز گفت: ما هیچ سخت افزاری در مرکز پویانمایی صبا نداریم و معتقدیم در مرکز نباید هیچگونه خرید سخت افزاری داشته باشیم چون تولید در دست بخش خصوصی است و سالهاست هیچگونه خرید سخت افزاری انجام نشده است و همه تولدیدات را به بخش خصوصی برون سپاری میکنیم و اطمینان داریم بخش خصوصی خیلی بهتر و تخصصی تر از ما از نیازهای خود در بخش سخت افزاری اطلاع دارد.

لیوانی همچنین با اشاره اینکه بخشی از شعار این مرکز که تبدیل شدن به قطب پویانمایی دینی در دنیا است افزود: بخش بین الملل سازمان صداوسیما و همچنین اداره کل تامین برنامه های خارجی هرساله تعداد زیادی از تولیدات مرکز صبا را به شبکه های تلویزیونی سراسر جهان میفروشند و به اذعان خودشان بیشترین فروششان از محصولات پویانمایی مرکز صبا است.

وی در مورد حمایت از استعدادهایی که علاقه و توان ساخت پویانمایی دارند تصریح کرد: ما در بخش استعدادیابی مرکز این امکان را فراهم کردیم که علاقمندان و دانشجویان سراسر کشور که می توانند کار کوتاه انجام بدهند که تاکنون تجربه ای در تولید پویانمایی نداشته اند اگر طرحی داشته باشند که در مرکز ما تصویب شود برای یک کار کوتاه زیر ۱۰ دقیقه سرمایه گذاری میکنیم تا اگر استعدادی دارند بتواند شکوفا شود و تولید حرفه ای پویانمایی را به نحوی آموزش ببینند.

رئیس مرکز پویانمایی صبا در پایان افزود: برخی از این استعدادهایی که تولیدات کوتاهی داشتند و ما از آنان حمایت کردیم و تولیداتشان به آنتن تلویزیون رسیده است.

لازم به ذکر است مرکز پویانمایی صبا در خرداد ماه ۱۳۷۴ با تأکید و سفارش مستقیم مقام معظم رهبری و با هدف تولید برنامه های انیمیشن به عنوان اولین و تخصصی ترین مرکز پویانمایی کشور پا به عرصه تولید انیمیشن گذاشت که شعار آن تبدیل شدن به قطب پویانمایی دینی در دنیا و تولید محتوای پاک است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =