انهدام باند خانوادگی اخلال در نظام اقتصادی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از انهدام باند خانوادگی اخلال در نظام اقتصادی و فرار مالیاتی در شرق تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در تشریح جزئیات خبر انهدام باند خانوادگی اخلال در نظام اقتصادی و فرار مالیاتی درشرق تهران اظهار داشت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به دستگیری موسس شرکت های سوری با مبالغ کلان مالیاتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

بیشتر بخوانید:

سارق جیب‌بر در مترو دستگیر شد

وی گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده شخصی که با سوءاستفاده از مدارک یک خانم و جعل امضاء وی اقدام به ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی، ثبت سفارش جهت واردات کالا و فروش فاکتورهای شرکت فوق کرده که منجر به بدهی مالیاتی شاکی شده و در این خصوص حدود ۲۰۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی برای شاکی منظور شده بود.

سرهنگ افشاری تصریح کرد: با انجام تحقیقات فنی و پلیسی مشخص شد نامبرده یکی از نفرات شبکه گسترده ثبت شرکت های صوری و اخذ کارت‌های بازرگانی به نام افراد ناآگاه و بی بضاعت و استفاده از کد اقتصادی و کد ملی آنان به جهت فروش فاکتور و کتمان اطلاعات مالی اشخاص و شرکت های واقعی بوده که با تضییع حقوق دولت اقدام به اخلال در نظام اقتصادی و ملی و فرار مالیاتی کرده است.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم مذکور با تبانی ۷ نفر از اعضاء خانواده خود با سوء استفاده از مدارک هویتی افراد مختلف (کم بضاعت و نا آگاه) و جعل امضاء و تهیه صورتجلسات صوری و با برقراری ارتباطات نامتعارف و غیر قانونی در ادارات دولتی اقدام به ثبت شرکت های صوری و کاغذی کرده اند.

سرهنگ افشاری افزود: مخفیگاه و دفاتر آنها در چندین نقطه از شهر تهران شناسایی و طی اقدامی منسجم در قالب چهار تیم عملیاتی متهمان دستگیر و در بازرسی از دفاتر تعداد زیادی مهر جعلی، فاکتورهای جعلی و آلات و ادوات ثبت فاکتور کشف و ضبط شد و متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی ادامه داد: در کارشناسی صورت گرفته از متهم ردیف اول، ۴۴ شرکت شناسایی و با همکاری سازمان امور مالیاتی حدود ۸۵ میلیارد تومان برگ تشخیص فرار مالیاتی صادر شد.

این مقام انتظامی افزود: شرکت های انتسابی و میزان تخلفات هر یک از متهمان همزمان با تحقیقات و بازجویی از آنان در حال احصاء بوده و شناسایی و دستگیری سایر همدستان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =