واکنش دانشجویان دانشگاه‌های تهران به شهادت سیدحسن نصرالله / خون‌خواهی حق محور مقاومت است

دانشجویان برخی دانشگاه‌های تهران پس از شهادت سیدحسن نصرالله رهبر حماس با صدور بیانیه و نامه و برگزاری تجمع به جنایات رژیم صهیونسیت اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان پس از شهادت سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با برگزاری تجمات اعتراضی و صدور نامه و بیانیه به جنایات رژیم صهیونیست در جنوب لبنان واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید:

برنامه تجمعات ضدصهیونیستی دانشجویان در دانشگاه‌های کشور

در ادامه برخی از این واکنش‌ها آورده شده است:

جنون صهیونیست گواه نزدیکی به پایان آن است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان توئیتی را منتشر کرد.

در توئیت شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی آمده است: جنون امروز سران رژیم صهیونیستی گواه آن است که پایان خود را نزدیک می‌بینند. صحنه کنونی منطقه راه بازگشت ندارد. راه‌حل روشن است: باید جنگید و اراده را تحمیل کرد. جنگ‌طلب تنها با اراده جنگ متوقف می‌شود. تاریخ گواه است؛ هیچ ملتی با ترک سلاح رستگار نشده!

پیروزی حزب‌الله مقابل استکبار قطعی است

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پی جنایات رژیم صهیونسیتی در لبنان بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: صهیونیسم جهانی بداند که با این ددمنشی‌ها و درنده خویی‌ها پایان خودشان را تعجیل می‌بخشد و با این اقدامات ابلهانه ساختمان جبهه‌ مقاومت را مستحکم‌تر می‌کند و قطعاً جبهه‌ مقاومت به رهبری امام امت پاسخ کوبنده‌ای به آنها خواهد داد و موش‌های بزدلی را که در پشت حصارها و دروازه‌هایشان پنهان شده‌اند به مانند خیبر درهم خواهد کوبید.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: پیروزی حزب‌الله و جبهه‌ مقاومت در مقابل استکبار جهانی قطعی است و وعده‌ی صادق الهی حتی بدون حمایت حکومت‌های خائن، متحجر، خودفروخته و بی‌غیرت منطقه به زودی تحقق خواهد یافت و بندگان صالح و مستضعفین زمین را به ارث خواهند برد ان‌شاءالله تعالی.

شهادت نصرالله زنگ خطر برای ملت‌های آزادی‌خواه جهان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) در پی شهادت دبیر کل حزب اللّه لبنان، سید حسن نصراللّه بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه تصریح شده است: سکوت در برابر این جنایات، به معنای تأیید آن‌هاست و ما باید به عنوان یک کشوری که همیشه در رساندن صدای حق در جایگاه اول قرار دارد، در برابر ظلم و بی‌عدالتی ایستادگی کنیم و الان هم صدای حق طلبی و منتقم خود را به گوش رژیم منحوس برسانیم.

در این نامه خاطرنشان شده است: ما از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم که به این جنایات پاسخ دهند و رژیم صهیونیستی را به خاطر اقدامات غیرانسانی‌اش تحت فشار قرار دهند. سکوت در برابر این جنایات، به معنای تأیید آنهاست و ما باید به عنوان یک کشوری که همیشه در رساندن صدای حق در جایگاه اول قرار دارد، در برابر ظلم و بی‌عدالتی ایستادگی کنیم و الان هم صدای حق طلبی و منتقم خود را به گوش رژیم منحوس برسانیم.

انتقام از جنایات اسرائیل حق ماست!

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشت.

دانشجویان در این نامه تاکید کردند: مجلس باید با صدای قاطع خود، از انتقام و پاسخ‌گویی در برابر جنایات صهیونیست‌ها و حمایت از جبهه مقاومت سخن بگوید. ما پاسخ‌گوی خون شهدای والامقام، به‌ویژه شهید هنیه و سید عزیزمان، و میلیون‌ها مظلوم در سرتاسر خاورمیانه هستیم. دفاع از حقوق ملت و آرمان‌های مقدس، وظیفه شماست.

در بخشی دیگری از این نامه بیان شده است: اسرائیل به اوج وحشیگری خود رسیده است. حملات بی‌رحمانه به غزه، لبنان و یمن، تجاوز نظامی آشکاری است که نباید بی‌پاسخ بماند. سکوت در برابر این جنایات، در نظر مردم و تاریخ، خیانتی بزرگ محسوب خواهد شد. حمله به ضاحیه و ترور سید حسن نصرالله، نشان‌دهنده افزایش جسارت رژیم سفاک و هار شدن اسرائیل به دلیل مسامحه‌کاری و عدم موضع‌گیری قاطع ماست.

اعلام انزجار دانشجویان بسیجی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی از جنایات رژیم صهیونیستی در پی حملات اخیر به لبنان و فلسطین

اعلام پیام انزجار دانشجویان بسیجی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی و قرائت بیانیه محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در پی حملات اخیر به لبنان و فلسطین در صحن این دانشگاه صورت گرفت.

در بخشی از بیانیه پایانی این تجمع آمده است: سلام بر آن حاضر ناظر، حضرت امام مهدی علیه السلام و نائب بر حقش، ولی امر مسلمین جهان،حضرت امام خامنه ای.مدظله العالی. ما دانشجویان بسیجیِ برخاسته از قلب انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران، پارکاب بازگرداندنِ فلسطین به مسلمانان و گوش به فرمان این حکم قطعیِ شرعی شما هستیم.

تجمع و راهپیمایی دانشگاهیان صنعتی امیرکبیر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و در حمایت از محور مقاومت ومردم مظلوم لبنان و غزه تجمع و راهپیمایی کردند.

گفتنی است؛ در این راهپیمایی دانشگاهیان با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر امریکا»، «الله اکبر» «لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا نصرالله» و «سپاهی با غیرت برخیز برای امت» جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =