حجت الاسلام آقابابا: بند آخر پیام رهبری یک حکم عام اسلامی است/ برخی به اشتباه گمان می‌کنند این یک مساله جدید و حکمی تازه است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حکم رهبری یک حکم عام اسلامی است که در همه دوره‌ها این حکم وجود داشته و قاطبه علما هم بر این حکم تاکید دارند.

حجت‌الاسلام علی آقابابا کارشناس مذهبی و استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در خصوص بند آخر پیام مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از لبنان که فرمودند: «بر همه مسلمین فرض است که با امکانات خود در کنار مردم ‎لبنان و ‎حزب الله سرافراز بایستند.» گفت: این موضوع یک حکم عام اسلامی است که در همه دوره ها این حکم وجود داشته و قاطبه علما هم بر این حکم تاکید دارند که اگر در نقطه ای از امت اسلامی افرادی مظلوم واقع شوند و تحت ستم قرار بگیرند دیگر مسلمانان موظف هستند در حد توان و اکان خودشان از آنان دفاع کنند و حمایت خودشان را اعلام کنند.

وی ادامه داد: حکم رهبر انقلاب برای کمک به لبنان واجب عینی است و تا زمانی که این حملات خبیثانه و دژخیمانه ادامه دارد حتما بر همه کسانی که توان دارند این یک حکم واجب شرعی را ایجاب می کند که به طرق و ابزارهای مختلف این حکم را اعلام و ابراز کنند.

آقابابا با بیان اینکه برخی گمان می کنند این یک مساله جدید و حکم تازه ای است اشتباه است افزود: پیشینه قرآنی و روایی در این خصوص داریم و حتی معرفت دینی ما این را می گوید که اگر مسلمانی مظلوم واقع شد و به آن ستم می شود بقیه مسلمانان بیکار و بی توجه ننشینند و در حد توان خودشان حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری وقتی فرمودند بر همه مسلمانان فرض است یعنی واجب است و وقتی فرمودند با امکانات خود یعنی هرکس با هر اندازه ای در توان دارد این کار انجام دهد. رسانه به اندازه خودش، من مبلغ به اندازه خودم، کسی که در عرصه اطلاع رسانی به مردم خدمت می کند به اندازه خودش و کسی که توان نظامی دارد به اندازه خودش.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کشورمان ایران جزو معدود کشورها در جهان و یا به عبارتی اولین کشور جهان است که پرچم دفاع از مظلوم را برافراشته است تصریح کرد: سالهاست ما اعلام میکنیم اسرائیل ظالم و غاصب در اصل یک غده سرطانی است و حضرت امام خمینی (ره) این موضوع را به تمام جهان اعلام کردند و دیگر چگونه به مردم جهان بفهمانیم که همه باید در این زمینه کمک کنند؟

وی در پایان گفت: با شهادت سیدحسن نصرالله انشالله آغاز نصرالله رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244527

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =