اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه به دستور وزیر علوم برای تجهیز و تعمیر خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تجهیزات و امکانات رفاهی خوابگاه‌های دانشجویی یکی از موضوعاتی است که همواره مورد نقد دانشجویان بوده و آنها از نبود تسهیلات مناسب گلایه دارند.

بیشتر بخوانید:

فهرست خوابگاه های خودگردان مورد تایید وزارت علوم اعلام شد

حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تازگی به رسانه‌ها اعلام کرده که خبر خوشی که می توانم به دانشگاهیان بدهم این است که بودجه خوبی توسط دولت برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها و فراهم آوردن فضای آموزشی تخصیص داده شده است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تا جایی که ممکن است آمادگی خوبی برای پذیرش دانشجویان و دانشگاهیان فراهم است. امیدوارم دانشجویان با روحیه و با نشاط در دانشگاه حضور یابند و اساتید امسال با روحیه جدید که برگرفته از روحیه رئیس جمهور است، سال تحصیلی را شروع کنند و سالی همراه با توافق و وفاق باشد.

گنجی: هزار میلیارد تومان بودجه تعمیر خوابگاه‌ها به دانشگاه‌ها داده شد

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره اعتبارات ویژه وزیر علوم برای تجهیز و تعمیر خوابگاه‌ دانشجویی به ایسکانیوز می‌گوید: سیمایی صراف ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ به صندوق رفاه دانشجویان اختصاص داد. ما نیز این مبلغ را بین تمام دانشگاه‌ها تقسیم کرده‌ایم و در این خصوص تفاوتی بین دانشگاه‌های تهران و سایر استان‌ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون دانشگاه‌ها با گرفتن این بودجه در حال بازسازی، تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های خود هستند. البته این تعمیرات زمان زیادی نخواهد برد؛ چرا که دانشگاه‌ها باید دانشجویان را برای ترم تحصیلی جاری اسکان دهند.

گنجی درباره نحوه و میزان اختصاص بودجه تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور عنوان کرد: دانشگاه‌ها بر اساس سه شاخص گزارشی از میزان هزینه کمورد نیاز خود به صندوق رفاه دانشجویان اعلام کردند. این شاخص‌ها شامل تعداد خوابگاه‌های دانشجویی هر دانشگاه، رتبه خوابگاه‌ها مهم است یعنی رتبه‌های ۴ و ۵ در اولویت این بودجه قرار دارند، همچنین جمعیت خوابگاه‌ نیز مهم است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد: معاونت اداری و مالی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، براساس گزارش‌های رسیده و تایید شده، بودجه را بین دانشگاه‌ها تقسیم کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =