برای پرداخت شهریه خوابگاه‌های دانشجویی طرح جدیدی پیاده‌سازی شده است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد قزوین گفت: در سال‌های قبل برای همه سوئیت‌ها و اتاق‌ها یک نرخ تعیین شده بود و همه دانشجویان مبلغ یکسان پرداخت می‌کردند. اما امسال سوئیت ۱۲ نفره برای هر شخص ۸۰۰ هزار تومان، ۸ نفره، ۹۰۰ هزار تومان و برای سوئیت ۴ نفره ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ سید حسن مهدیخانی سروجهانی معاون فرهنگی و دانشجویی در گفت‌وگو زنده‌ای که با دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین برگزار شد، در خصوص بالا رفتن هزینه غذای سلف دانشجویی و طریقه رزرو آن گفت: هر ساله با شروع ترم تحصیلی جدید مبلغی با توجه به تورم و نوسانات بازار بر مبلغ غذای دانشجویان گرامی افزوده می‌شود و این مبلغ، قیمت تمام شده مواد اولیه است.

وی ادامه داد: در خصوص رزرو غذا، دانشجویان باید از سامانه دانشجویار اقدام نمایند و همچنین می‌توانند خوابگاه خود را هم از این سامانه ثبت نام کنند.

مهدیخانی تاکید کرد: ۱۰ درصد از هزینه غذایی که دانشجویان از سامانه دانشجویار پرداخت می‌کنند به شرکت و سازمان واریز خواهد شد. اگر دانشجویی از قبل غذا را رزرو نکند، مبلغی به عنوان آزاد باید پرداخت کند. برای مثال غذایی که ۵۶ هزار تومن تعیین شده باشد، اگر به صورت آزاد خریداری شود، ۷۰ هزار تومن باید برای آن پرداخت شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد در مورد افزایش شهریه دانشجویان افزود: در گذشته با شهریه هر دانشجو حقوق دو نفر پرداخت می‌شد اما اکنون با افزایش تورم در کشور، شهریه چند دانشجو حقوق یک نفر از کارکنان را تأمین می‌کند.

مهدیخانی بیان کرد: در سال گذشته در طبقات پایین خوابگاه خواهران در فصل سرما، گرمایی احساس نمی‌شد. با توجه به فاصله کمی که بین دو ترم تحصیلی وجود داشت، زمانی که برای تعمیرات تجهیزات در نظر گرفته بودیم، بسیار کم بود. این‌ تعمیرات به مراتب انجام شده و اکنون با پیگیری‌های صورت گرفته به طور کامل برطرف شده است. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که اتاقی خالی نداشته باشیم و به ترتیب آن‌ها را دانشجویان گرامی افزایش دهیم.

وی درخصوص پرداخت شهریه خوابگاه‌ها تصریح کرد: در بحث هزینه خوابگاه‌ها طرح جدیدی پیاده سازی شد. در سال‌های قبل برای همه سوئیت‌ها و اتاق‌ها یک نرخ تعیین شده بود و همه دانشجویان مبلغ یکسان پرداخت می‌کردند. اما امسال سوئیت ۱۲ نفره برای هر شخص ۸۰۰ هزار تومان، ۸ نفره، ۹۰۰ هزار تومان و برای سوئیت ۴ نفره ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی در پایان یادآور شد: به زودی خیابان ضلع شمالی دانشگاه که به سمت ورزشگاه سردار آزادگان است، راه اندازی خواهد شد که اگر به اتمام برسد، ورودی خوابگاه‌ها به آن پیوسته می‌شود و همچنین خطوط تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی، راه اندازی خواهد شد که به تردد راحت‌تر دانشجویان کمک می‌کند.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1245767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =