ضربه موشک‌های ایران به بورس آمریکا

به دنبال حملات ایران به اسرائیل ارزش بازارهای بورس آمریکا و آسیا در معاملات امروز صبح کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پس از حمله موشکی بالستیک ایران به اسرائیل، اکثر بازارهای سهام آمریکا و آسیا در معاملات امروز سقوط کردند.

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی یمن برای عملیات مشترک با ایران

این در حالی است که قیمت نفت خام خطر اختلال به علت احتمال ایجاد اختلال در عرضه نفت افزایش یافت؛ این اتفاق گزارش‌های خوش‌بینانه در مورد بازار کار آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داد.
سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های مطمئن‌تر هجوم آوردند و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را کاهش داد اما در عین حال اونس جهانی در بالاترین سطح در تاریخ این فلز گران‌بها معامله شد.
ارزش دلار که نوعی دارایی امن برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود نیز در برابر یورو افزایش یافت.

در بازار بورس توکیو، ارزش سهام نیکی ۲۲۵ افت ۲.۲ درصدی ثبت کرد و به ۳۷۸۰۸.۷۶ واحد رسید.

ارزش سهام S&P/ASX ۲۰۰ استرالیا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۸۱۹۸.۲۰ واحد رسید؛ ارزش سهام کوپسی سئول هم ۱.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

ارزش سهام‌های بازار بورس آمریکا هم کاهش یافت؛ S&P ۵۰۰ افت ۰.۹ درصد و Dow افت ۰.۴ درصدی را ثبت کردند. شاخص نزدک کاهش ۱.۵ درصدی را ثبت کرد.

اسرائیل تولیدکننده بزرگ نفت نیست اما ایران هست و احتمال یک درگیری گسترده‌تر می‌تواند بر تولید و عرضه نفت درمنطقه تاثیر بگذارد. هر بشکه نفت خام آمریکا ۲.۴ درصد و نفت برنت ۲.۶ درصد افزایش را ثبت کرده‌اند.

نفت خام آمریکا در حال حاضر با افزایش ۱.۵۵ دلاری ۷۱.۳۸ دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا با افزایش ۱.۵۲ دلاری ۷۵.۰۸ دلار به‌ازای هر بشکه فروخته شد.
به نوشته وال‌استریت ژورنال، ارزش بیشتر سهام‌های بازار بورس آمریکا افت کرده است.

تونی سیکامور، تحلیلگر IG می‌گوید، گمانه‌زنی در مورد حمله اسرائیل به میادین نفتی ایران بعید به نظر می‌رسد چراکه چنین اقدامی احتمالا قیمت نفت را به ۸۰ دلار می‌رساند و باعث نارضایتی هم‌پیمانان اسرائیل می‌شود که در تلاش برای مقابله با تورم هستند.

در حال حاضر قیمت طلا ۹ دلار و ۳ سنت کاهش یافته و به ۲۶۵۳.۸۷ دلار در هر اونس رسیده است.اونس جهانی دیشب ۳۱ دلار افزایش یافت.

کد خبر: 1244779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =